De nieuwste Hollywoodproducties gaan over de aanslagen 9-11-2001.
Hoewel de nabestaanden van de slachtoffers aangeven deze film volledig te ondersteunen, zijn de meningen over deze film nogal verdeeld.
Enerzijds is het een indrukwekkend verhaal en roept de film veel emoties op. Anderzijds is de film “te vroeg gebracht”.
Ga jij de films over 9-11 bekijken of niet.
Zekers, ik ben van de week naar United 93 geweest en het was heel indrukwekkend. De film pakt je van begin tot eind en na afloop moest ik even rustig in mijn stoel blijven zitten. Het eind is heel indrukwekkend. Ik vind het een echte aanrader, kijken dus!
Het is een tranentrekker, dus neem je zakdoek mee.
Ik vind het zeker niet te vroeg gebracht. Als het echt zo gegaan is zoals in deze film, dan is de film een ode aan de helden in dat vliegtuig. United 93 is het 4e gekaapte toestel dat neer is gestort en Pennsylvania.
Een hoogleraar aan de Universiteit Twente is gebilologeerd geraakt door dit toestel. Hij heeft alle feiten verzameld en is er van overtuigd dat het Amerikaanse leger de United 93 uit de lucht heeft geschoten. Dit omdat ze wisten dat het toestel op weg was naar het Witte Huis. Dit soort feiten wil Amerika niet naar buiten brengen natuurlijk.
De hoogleraar heeft eenmalig een lezing hierover gegeven.
We zullen wel nooit te weten komen wat er echt is gebeurd die dag.