Op 21 januari 2014 vertrekken wij vanuit Nederland voor een reis naar West-Afrika. We hebben ons aangesloten bij de low-budget rally Budapest-Bamako uit Hongarije. Hierbij staan wij ingeschreven in de touring klasse en dat houdt in dat er geen regels, geen tijdslimiet en geen klassement zijn. Het behalen van de finish is het doel. Tijdens deze rit rijden we via Hongarije en Italïe naar de ferry richting Marokko. Hier begint de reis pas echt. We vervolgen onze weg via de Westelijke Sahara naar Mauritanië, Senegal en de Gambiaanse hoofstad Banjul, waar de rally finished. Na de finish rijden we weer terug naar Nederland. Bij deze reis van ongeveer 12.500 km rijden we met drie terreinauto’s en twee off-road motoren door deze landen en willen we in een beperkte periode veel van deze landen zien. Waar het mogelijk is zullen we de verharde weg verlaten. Onze groep bestaat op dit moment uit zeven mensen, vijf mannen en twee vrouwen in de leeftijd van 22 tot 38 jaar. Wij kennen elkaar van eerdere reizen die we gemaakt hebben. Momenteel zijn we nog op zoek naar iemand om een laatste team compleet te maken.
Ik ben dus op zoek naar iemand (m/v) om samen met mij dit laatste team te vormen. Mijn naam is Jilmer, ik ben 33 jaar en woon in Surhuisterveen. Ik zoek een enthousiast persoon, tussen de 25 en 38 jaar, die van reizen in een groep houdt en niet terugdeinst voor onverwachte gebeurtenissen of problemen die zich onderweg voor kunnen doen, want die zullen er zeker komen :). Verder hoef je geen ervaring met verre autovakanties of verstand van auto’s te hebben. Samen met de groep plezier maken en er een mooie rit van maken is het belangrijkste.
Een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
- Je moet 6 weken vrij kunnen krijgen in de periode van 21 januari t/m 2 maart 2014.
- We zijn allemaal echte kampeerders en zullen weinig geld uitgeven aan dure restaurants en hotels. Ook wildkamperen zal wel eens voorkomen, zeker in de woestijn.
- Sight-seeing staat niet voorop, maar we zullen zeker enkele bestemmingen aandoen die je niet mag missen. Echt toeristische gebieden zullen we weinig zien, het echte West-Afrika des te meer.
Interesse en/of vragen? Stuur dan een mailtje naar [EMAIL=“jilmer@live.nl”]jilmer@live.nl . Dan kan ik je dan uitgebreidere informatie sturen met daarbij een routebeschrijving en een kostenbegroting.