Hallo allemaal,
10 december vertrek ik met mijn nichtje naar zuid-Amerika voor 6 maanden. We gaan de volgende landen bezoeken: Costa Rica - Panama - Colombia - Peru - Bolivia - Chili - Argentinië - Brazilië. Aangezien we allebei nog weinig reiservaring hebben, zijn we op zoek naar praktische tips en ervaringen. Wat zijn echte aanraders? Hoe kan je het beste reizen? Zijn er nog dingen die we niet moeten vergeten in de voorbereidingen? Hebben jullie malariapillen geslikt in deze gebieden?
Nog een ander apart vraagje; Hebben jullie toevallig een GoPro gebruikt? Zo ja, hoe beviel dit? Hadden jullie daarnaast ook nog een normale camera (voor foto’s) of was een GoPro genoeg?
Alvast bedankt!
Groetjes Lotte
Hoi Lotte,
Ikzelf heb enkel ervaring met Ecuador, Peru, Bolivia en Chile.
Reizen in Zuid-Amerika is heel eenvoudig, je kan heel gemakkelijk van stad tot stad reizen (enkel van Centraal naar Zuid-Amerika moet je in Panama dacht ik de boot nemen).
Het is ook goedkoop, alleen de toeristische bezienswaardigheden zijn duurder natuurlijk.
Ter voorbereiding moet je de vaccinaties goed nakijken, nakijken of je nergens een visum nodig hebt en zien dat je een internationaal paspoort hebt natuurlijk.
Ik reisde zelf met een gewone compacte camera en was daar heel tevreden over. Let goed op je spullen als je duurdere zaken wil meenemen want voor je het weet zijn ze ermee weg…
Verder kom je onderweg zeker en vast mensen tegen waar je stukjes mee kan reizen, overal zijn wel toeristen dus dat komt zeker goed!
Veel plezier!