3 weken omgeving Mumbai, iemand tips?

Hallo,

Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om half november weer naar India te gaan. In 2009 zijn we vijf weken geweest in het noorden (Delhi, Varanasi, Jaipur, Agra en Nepal) en in 2007 heb ik vijf maanden in Kanchipuram (nabij Chennai) gewoond en daardoor het zuiden gezien. Dus Tamil Nadu en Kerala hebben we gezien. Dit keer hebben we drie weken. In Mumbai ben ik alleen een weekend geweest en verder niets in deze regio. We zitten te denken om mumbai regio te combineren met Goa, maar ben benieuwd naar andere tips. Dus ik hoor het graag!

Groetjes Pascal

Mumbai is goed te combineren met Goa, maar tracht misschien ook zeker een stukje Karnataka mee te pikken, heel wat te zien in deze deelstaat, zowel langs de kust als in het binnenland.

Misschien is Gujarat ook wel interessant, wel de andere richting uit natuurlijk, maar het blijkt daar ook wel mooi te zijn. Het staat in ieder geval nog op m’n lijstje, al is het maar voor de Gujarat alcohol permit stamp in m’n paspoort :slight_smile:

:zon02:

Hoi Pascal,
Mumbai e.o. en Goa…
In Mumbai zelf zijn ontzettend veel leuke dingen te zien en te doen. Behalve honderden tips over lekker eten (al eens chaat geprobeerd?.. in Mumbai zijn er heeel goede chaat verkopers te vinden - yoghurt puri, spicy water puri, zalig!) en culturele bezienswaardigheden wil ik je tippen over het Sanjay Gandhi National Park, dat gelegen is BINNEN MUMBAI. Het is een enorm groot park, prachtig, een van de grootste inner-city groengebieden ter wereld. Binnen het park (veel tropisch bos) is er ook een enorm stelsel van uitgehouwde grotwoningen van ca. 2400 jaar oud, genaamd Kanheri caves. Je kunt met gemak een hele dag spenderen binnen Sanjay Gandhi Park, en wellicht meer. Je kunt een bus richting Borivali nemen, en geeft net iets meer dan een scheet en een cent uit.

Een treinreis van Bombay naar niet-ver-verwijderd Pune is heel erg mooi, wanneer je het Deccan plateau bereikt. Vooral in de regentijd, of er net na, is heel mooi als het plateau luminescerend groen is van vers gras en rijstvelden, en overal naast de trein, en in de valleien watervallen de bergen af komen stromen. Vanuit Pune is het heel gemakkelijk om een nachtbus naar Goa te pakken.

Hope this helps,
Beste groeten,

Jasper Buijs