Ik ben net terug van 2 maanden backpacken door Thailand, Maleisië en Singapore. En nu al kriebelt het enorm om weer te gaan reizen!
Zelf zit ik te denken aan 3 weken Peru in juli. De inca trail lijkt me zoo gaaf om te lopen.
Ik (Nico, Vlaming) een mijn reismaatje Vinnie (Utrechtenaar) gaan tussen 9 en 28 juli naar Peru en Honduras. Op 20 juli zitten we allicht al in La Paz, Bolivië voor onze vlucht richting Honduras (dit bleek goedkoper dan via Cusco of Lima terug te vliegen).
Wij zouden met een plaatselijke organisatie voor 5 dagen een jungle trek doen, met een stukje klim tot in Machu Picchu. Een kennis van me, Margot, zal in juli ook de Inca trail doen (zij zal in totaal 3 maanden in Zuid-Amerika vertoeven, lucky her !) en we zouden trachten elkaar in Peru te ontmoeten. Wij gaan niet de 5 dagen lange trail doen, wegens tijdsefficiëntie. Maar meerdere agentschappen bieden best wel interessante trips aan aannemelijke prijzen.
Voor meer info, kan je me best even mailen: nicosegers@telenet.be of toevoegen aan Skype onder de alias inc0gniC0 .
Opgelet wel: de ticketprijzen van de airliners zijn gradueel duurder aan het worden… so plan fast!
Ik wil al jarenlang backpacken alleen is dit er nooit van gekomen. Nu heb ik eindelijk de tijd en de mogelijkheid (kom erachter dat ik toch geld overhoud naast mijn studiekosten :D) en loop ik vast op 2 dilemma’s. Vrienden en kennissen in mijn directe omgeving hebben al reisplannen of kunnen niet. Dat hield mij niet tegen om toch naar andere mogelijkheden te kijken. Nu komt het grootste dilemma, er zijn zoveel mooie plaatsen op de wereld dat ik gewoon niet weet waar ik het eerst naar toe wil.
Waarom jouw post mij aanspreekt? Ik keek wat rond op dit forum en zoek hier en daar wat de reisplannen zijn en die inca trail leek mij ook geweldig en ik heb daar nog nooit iemand in mijn kennissenkring over gehoord. Tevens komt het op mij over dat je nog geen concrete reisplannen hebt en daardoor iets flexibeler bent in de daadwerkelijke tijd en data die je wilt gaan.
Lijkt het je leuk om een onervaren backpacker op sleeptouw te nemen (want dat is waar het min of meer op neer komt) dan kun je contact op nemen via facebook of voeg met eventueel toe op skype (ik geloof dat mijn skype naam ‘mh010989’ is) op dit forum reageren kan natuurlijk ook.
Ik vlieg 16 juni alleen naar Lima en begin vanaf daar met 3/4 weken backpacken. Zoals het er nu uitziet loopt mijn reis grotendeels via de Gringo Trail, die gelukkig ook langs Machu Picchu komt.
Stuur gerust een berichtje als je juni niet te vroeg vindt. Met z’n tweeën reizen is gezelliger dan alleen
Waauw wat een leuke berichtjes,
Ik heb in mijn email niks ontvangen van reacties vandaar zo late reactie sorry!
Ik heb besloten om te gaan studeren in september, en ik dacht eerst dat ik wel even vlug ertussen uit kon gaan. Maar aangezien ik op kamers ga kan ik het financieel niet rond krijgen. Waar ik megaaaa van baal. Hopelijk zit er snel een buitenlandse stage in…
Sorry lieve mensen! Veel reis plezier,reizen is zoo mooi!