2 Jongeren willen emigreren

Hallo,

Ik en een vriend van me zijn van plan om eind 2014 te emigreren naar Italie,
We zijn beide jong 18 jaar, werkloos, roekeloos, niet opgeleid, in staat om veel te doen , we willen beide veel bereiken in ons leven en verder gaan dan nederland we zijn ambiteus en klaar om elk moment te vertrekken.
We gaan 10 december een weekje naar italie om te kijken hoe het daar is, we zijn van plan om in december een auto te kopen en gewoon de een op de andere dag aan te rijden, we willen richting Milaan / Torino gaan.

kan iemand ons wat meer vertellen over onze kansen die we gaan krijgen qua werk / wonen.

ik zou graag contact met iemand krijgen die ook zo iets als dit heeft gedaan of doet.

Tja, je leeft maar een keer…

Ik vind het heel erg moedig van jullie - hou er rekening mee dat als je wilt wonen en vooral werken in Italie, je zonder Italiaans niet ver komt. Hou er ook rekening mee dat dit land in een crisis verkeerd en de banen niet voor het oprapen liggen.

Als het gaat om huurhuizen, de regels zijn veel strikter dan dat ze waren. Hou er rekening mee dat je vaak 2 maand borg moet betalen en dat er, door de crisis, vaak een werkcontract wordt gevraagd of anders tot zelfs 1 jaar de huur vooruit betalen.

Alles is mogelijk als je maar doorzet, maar zonder baan, niet de taal kennen en niet opgeleid maakt het wel wat moeilijker, wees reeel. Een weekje naar Italie geeft je geen goed idee van een land, lees het nieuws, de problemen van het land, kijk naar de pagina’s met huizenhuur enz. Je goed voorbereiden is het halve werk.