18 dagen Uttarakhand/ Himachal Pradesh/ of Sikkim/Darjeeling ?

Hoi

k ga begin Mei 18 dagen naar India. Ik wil vanwege de hitte de bergen in. Welk gebied raden jullie mij aan?
Ik wil niet te ver reizen en niet na 1 of 2 dagen alweer verder reizen. Ik wil een aantal plaatsen aandoen en een kleine trekking van 4 tot 8 dagen. Ik ben al een keer in Rajasthan, Delhi en Varanasi geweest. Nu wil ik echt de bergen in. Ik dacht aan de volgende mogelijkheden.

Vliegen op Delhi- Rishikesh/Haridwar/ trekking in Uttarakhand - Joshimath? Mussoorie? Nanda Devi Sanctuary?
of
Vliegen op Delhi- Shimla, Dharamshala , Manali (Himachal Pradesh) of nog een andere plaats. trekking
of
Vliegen op Kolkata- Darjeeling-Sikkim-trekking en eventueel Sunderbans

Wie heeft er tips?

Niet allemaal tegelijk! :slight_smile:

Niemand de Himalaya bezocht in India? Iemand tips voor een mooie trekking van +/- een week?

Ben zelf nog niet in de Indiase Himalaya geweest, maar de Singalila trek vanuit Darjeeling schijnt mooi te zijn in de lente als de Rododendrons in bloei staan. Je loopt dan pal op de grens met Nepal.

Moest je deze trekking doen, hou ons op de hoogte met een verslagje of zo! Staat namelijk ook hoog op m’n lijstje.

T

Thanx voor de tip! Lijkt me idd erg mooi. Als ik er heen ga za ik jullie op de hoogte houden