Zomercursus Spaans in Peru

Zomercursus Spaans in Peru

De duur van onze zomercursus is 1 maand. We hebben 2 opties in 2010:
• De eerste zomercursus: maandag 28 juni t/m zondag 25 juli
• De tweede zomercursus: maandag 26 juli t/m zondag 22 augustus

Hoogtepunten van het programma:
• 80 uur Spaanse les
• Verblijf bij een lokale gastfamilie (alle maaltijden inbegrepen)
• Excursies naar Machu Picchu, de Heilige Vallei, rondleiding door de stad Cusco en de rondomliggende ruïnes en het Titicacameer
• Gelegenheid om vrijwilligerswerk te doen

Onze zomercursus is speciaal ontwikkeld voor degenen die hun tijd in Peru zo efficiënt mogelijk willen benutten. In 1 maand tijd krijg je 80 uur Spaanse lessen. Je krijgt 4 uur les per dag, van maandag tot en met vrijdag. De groepsgrootte is maximaal 4 studenten met hetzelfde niveau. Er zijn groepen van beginners tot gevorderden. Je vult een test in om je niveau Spaans te bepalen zodat je kan worden geplaatst in een groep studenten met hetzelfde niveau.

De lessen zijn 4 uur per dag, zodat je genoeg tijd hebt om Cusco te leren kennen. Cusco heeft een interessante geschiedenis, die je kunt terugvinden in het centrum en in de ruïnes in en rond de stad. En Cusco is een geweldige plek voor degenen die willen genieten van het nachtleven.

Maar er zijn ook andere opties, want je kunt de rest van je dag ook benutten om iets te doen voor de bevolking van Cusco. In de stad en de regio Cusco heerst helaas veel armoede. Je kunt een bijdrage leveren door te werken in één van onze projecten tijdens je maand in Cusco. Proyecto Peru biedt alle studenten de mogelijkheid om te werken als vrijwilliger tijdens hun verblijf in Cusco. Kijk op onze webpagina voor meer informatie over vrijwilligerswerk http://nl.proyectoperucentre.org/vrijwilligerswerk/ en geef ons je voorkeur door voor het type project waarin je wilt werken. Heb je specifieke wensen dan horen wij het graag. Wij werken samen met vele projecten en hebben al veelvuldig mensen met een specifieke wens kunnen plaatsen. Uiteraard kun je je tijd als vrijwilliger ook verlengen via Proyecto Peru, gratis!

Wanneer je aankomt in Cusco, zullen wij je ophalen op het vliegveld en brengen wij je naar je gastgezin. Leven bij een gastgezin geeft je de mogelijkheid om de Peruaanse cultuur en de gastvrijheid te ervaren vanuit een familie. In de dagelijkse communicatie kunt je je Spaans oefenen met het gezin en je kunt genieten van de veelzijdigheid van de Peruaanse keuken via het dagelijkse ontbijt, lunch en diner.

De school van Proyecto Peru heeft een kleine en vertrouwde sfeer waarin je je onmiddellijk thuis zult voelen. Op de school hebben we wekelijks activiteiten, zoals welkomstdiner, filmavond, salsa les en kookles.

In het weekend heb je excursies. Met je medestudenten zul je de meest interessante plekken in Peru bezoeken. Wij doen een city tour, waarbij we een bezoek brengen aan de belangrijkste ruïnes en gebouwen in en rond Cusco, onder andere Qoricancha en de belangrijke ruïnes van Sacsayhuaman. De heilige vallei is de naam van de vruchtbare vallei in de buurt van Cusco waarin de oude Inca cultuur en het Inca rijk zich hebben ontwikkeld. We bezoeken de archeologische sites van Ollantaytambo en Pisac en de populaire markt van Pisac.

En wie heeft er niet gehoord van het Titicacameer. Het Titicacameer is het grootste meer van Zuid-Amerika en het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Een unieke locatie en een populaire excursie. We gaan met de boot naar de beroemde drijvende riet eilanden van Uros, waar je de bewoners met hun unieke manier van leven zult zien. Daarna gaan we naar het eiland Amantani waar we ook overnachten. En natuurlijk kun je Peru niet verlaten zonder een bezoek aan Machu Picchu. Deze verbazingwekkende ruïnes in haar absoluut fantastische locatie zijn op zich al een reden om Peru te bezoeken. Eén van de 7 wereldwonderen!

De zomercursus omvat:
• Pick-up Service van het vliegveld in Cusco
• Welkomstdiner, Peruaanse kookles, salsa les en Latijns-Amerikaanse filmavond
• 80 uur Spaanse les
• Studeren in een kleine groep, maximaal 4 studenten
• Studiematerialen inbegrepen
• Een schriftelijke proef voor plaatsing in een groep studenten met hetzelfde niveau
• Gratis koffie en thee op de school
• Certificaat
• Verblijf bij een gastgezin, inclusief alle maaltijden
• Excursies in het weekend: city tour Cusco, heilige vallei, het Titicacameer en Machu Picchu!
• Vrijwilligerswerk

**Prijs: $ 1.099, -.

Als je de zomercursus 2010 nog in 2009 boekt (boeking uiterlijk 31 december) ontvang je een korting van $ 50,- en betaal je slechts 1.049 dollar,- ! **
Mvg,
Donny Spoel
• [EMAIL=“info@proyectoperucentre.org”]info@proyectoperucentre.org
www.proyectoperucentre.org

tegenwoordig is vrijwilligerswerk onder studenten erg populair, ik weet niet waarom en misschien zal ik het wel nooit begrijpen maar dat zal wel komen doordat hun meer tijd hebben om te besteden en ik liever de tijd doorbreng door echt te gaan reizen na mijn Spaanse les.

Spaans leren in Peru is overal goed te doen en vooral in Cusco stikt het van de Spaanse scholen voor buitenlanders.
Veel van deze scholen maken veel reclame voor vrijwilligerswerk en proberen hun studenten deze richting op te sturen zodat er natuurlijk weer extra geld in de kassa stroomt van de organisatie.

een zomercursus van 80 uur is niet erg veel in een groep. Het leren van de taal doe je toch meestal na de tijd wel door het te spreken in de praktijk.
Ik ben zelf dit jaar 2 weken in Cusco geweest en ik zag veel taalscholen waaruit een keus gemaakt kan worden en het is erg leerzaam om eerst een cursus te doen alvorens men gaat reizen.

Bij deze deze school heb ik toch de indruk dat het meer om reclame gaat voor het vrijwilligers werk dan om de eigenlijke cursus Spaans, het zal wel zo zijn dat de vergoedingen die betaald worden om al het werk te mogen doen de nodige winst zal opleveren.

Het lijkt mij dat er genoeg te vinden is Cusco waarbij je eigenlijk maar een klein bedrag betaald voor het verrichten van vrijwilligers werk.

Lijkt me wel goed om eens te weten waarom er zoveel mensen vrijwilligers werk doen in Peru en met name in Cusco, persoonlijk vind ik zonde van mijn reistijd en aangezien ik het van mijn vakantiedagen moet hebben en geen student ben.
Wat vinden jullie?

Frank