Mijn naam is Astrid Mavroutsikou en ik woon al 12 jaar op noord Evia.
In de zomer werken we in ons restaurant recht aan de zee en graag zou ik in contact willen komen met nederlandse meiden die aardig goed grieks kunnen spreken om te komen helpen en vakantie te houden.
Op deze manier horen mijn dochter en zoon van 9 en 7 jaar ook weer wat meer nederlands. Graag zou ik ook verdere tips willen ontvangen over andere mogelijkheden om in contact te komen.
Bij voorbaat dank en tot mails!!!
<span style=‘font-family:Optima’>Hallo!
Ik (en mijn zus) zijn erg geinteresseerd in het werken in uw taverna. Ik had u ook al een mailtje gestuurd, maar ik weet niet of dit goed is aangekomen, dus schrijf ik voor de zekerheid ook nog maar dit bericht. Mijn zus en ik hebben allebei al 2 zomers keihard gewerkt in Griekenland (Lesbos) maar willen nu wel een keer op een ander eiland werken! Ik ga ervan uit dat u meer informatie wilt over ons, maar als u interesse heeft in ons, kunt u mij natuurlijk altijd mailen : irenezwols@hotmail.com ( of eventueel izwols@hotmail.com) Ik hoop snel een reactie van u te krijgen! Alvast bedankt!
Vriendelijke groet, Irene!</span>
Hoi Astrid,
De oproep die je hebt geschreven sprak me erg aan! Ik ben Meike (bijna 23 jaar) en ga al van jongs af aan naar griekenland. De afgelopen drie jaar heb ik heel hard gewerkt in een restaurantje op Meganisi ( Eilandje vlak bij Lefkas). Ik Leer al jaren Grieks en kan me nu (zeker in de bediening) zeer verstaanbaar maken. Naast Grieks spreek ik ook Duits en Vloeiend Engels.
Als bovenstaand berichtje je aanspreekt en je hebt nog mensen nodig zou ik graag wat van je horen. Ik ben benieuwd waar op Evia jullie taverna zich bevind ( ik schijn toen ik jong was al een keertje op Evia geweest te zijn ).
Verder zou ik graag willen weten hoelang jullie iemand nodig hebben en of jullie 1 persoon zoeken, of meerdere. Maar goed, eerst maar afwachten of jullie uberhaubt nog iemand nodig hebben.Hoop snel wat van je te horen.
Greetz Meike
(pinkje82@hotmail.com)
Hehe ik moest wel eventjes lachen met deze thread over evia in de goede zin natuurlijk,omdat er enige nostalgie is opgewekt na het zien van de naam Evia…
Ik heb héél aangename tijden gekend op dat verwilderd eilandje met zijn prachtige groenen bossen , symphatieke mensen en de karakteristieke dorpjes met hun klein stranden waar je tot volledige rust kon komen.
Evia is zeker een interessant eiland als je de echte ‘Griekse sfeer’ wilt proeven ,die nogal ver te zoeken is op andere overcrowded eilanden met toeristen die géén respect tonen voor de natuur.
Evia is gelukkig niet zo bekend bij de toeristen,en het lijkt alsof het in eeuwen niet is veranderd ,het heeft zijn karakterstiek als wild eiland behouden en zeker als men naar het Noorden reist.
Het zuiden is de wat toeristische kant van Evia met Halkida als hoofdstad,en interessante steden zoals Kimi en Eritrea die maar amper een uurtje van Athene verwijderd zijn.
Wel het Noorden is toch wel het natuur gedeelte van dat eiland ,en wat was het toch een mooi gedeelte,en zeker voor een natuur liefhebber zoals mij, al is er niet echt veel te zien,buiten het echte Griekse leven waarbij je het gevoel hebt alsof de tijd daar gewoon stil staat.
Het mooiste strand van het eiland ligt bij Gregolimano en is het bezit van Club Med,maar er zijn talloze kleine strandjes waarbij je geen cent moet betalen maar niet zo mooi als dat van Gregolimano.
En stadje naar mijn hart is Agios Georgios,ik heb daar een tijdje verbleven en waande mij na een tijdje eerder als autochtoon dan allochtoon.
Voor mijn aankopen ging ik meestal naar Edipsos dat een klein stadje is met ongeveer 6000 mensen,en zeer bekend is voor zijn thermale baden.
Tja ik kan nog zoveel vertellen over Evia,maar dan heb ik enkel dagen nodig,maar één ding is zeker na een tijdje begin je automatisch te kakelen in het Grieks uit frustratie omdat deze mensen niet echt flexibel zijn in andere talen.
tha sedo meta.