Zambia en Mozambique Vrijwilligerswerk

Ik ben als vrijwilliger in een programma om naar Zambia, Afrika te gaan.

Ik mag deze school; want er is een sfeer van solidariteit, idealisme en acceptatie hier. Ik ga wat algemeens over het programma vertellen, om meer mensen te vinden die ook zoiets zouden willen doen. Maar voor details moet je gewoon de site (www.drh-holsted.org) bezoeken of emailen.

Het goede van deze programma is dat je geen specifieke diploma’s of ervaringen nodig hebt. Je kan inschrijven als je geestelijk en lichamelijk gezond bent. Ook werkt deze programma samen met de lokalen om langdurige veranderingen te maken. Dus het helpt echt.

Ik heb ingeschreven in de 14 maanden programma (, maar het kan ook 20 maanden duren afhankelijk van jezelf) De vrijwilligers in deze programma worden “Development Instructors” genoemd. Het programma bestaat uit:

-6 maanden training in Denemarken
-6 of 12 maanden werk in Zambia of Mozambique
-2 maanden evaluatie in Camp Future

De training in Denemarken volgt een system “DMM”. Het is een Deense afkorting dat ongeveer vertaald kan worden als de ”Moderne Methode”. Het is een educatie systeem ontwikkelt en gebruikt bij de hele DRH beweging. Het is een nieuwe methode om naar educatie te kijken, het principe is om de nadruk te leggen op elke individu en zijn/haar vaardigheden om te leren, zodat ieder op zijn eigen tempo gaat. DMM levert de basis voor elke persoon om een theoretische kennis en praktische vaardigheden te leren die ze nodig hebben bij hun werk als Development Instructor. De centrale basis van dit systeem is een database waar honderden educationele taken zijn.

Het werk in Zambia en Mozambique kan uit de volgende taken bestaan:

-Werken met kinderen
-HIV/AIDS bestrijden
-Milieubescherming/landbouw
-Een leraar zijn
-Kleren verkoop

Na al je training en werk in Afrika heb je veel nieuwe ervaringen opgedaan. De ervaringen beslaan een groot gebied; van kranten verkopen, speeches houden, werken in Afrika, veel verschillende mensen van over de hele wereld ontmoeten en een positieve verandering te betekenen in de wereld. Je hebt waarschijnlijk ook een levensveranderende ervaring gehad.

Dit is de tijd voor evaluatie van je ervaringen in Camp Future. Dit is voor alle Development Instructors, het is een 2 maanden periode en is de 3e periode van het programma. Camp Future maakt gebruik van de Development Instructors uit de bestaande DRH scholen en verzamelt ze voor een groot aantal mogelijkheden om te leren en actie te ondernemen.Elke Development Instructor maakt zijn eigen programma voor Camp Future al in de 1e periode (training).

Ook is het mogelijk om een hier DI-job te krijgen voor de kosten.

Ik hoop dat je interesse is gewekt en hoop van jullie te horen.

Je kan beter email voor een snellere antwoord. Email: [EMAIL=“gert@drh-movement.org”]volunteer1@drh-holsted.org

Ciao