Ciao!
Ik zal me kort voorstellen. Ik ben Leone Zielhuis, beeldend kunstenaar
en docent frans en tekenen van huis uit.
Zeer waarschijnlijk zullen wij per 1 september wegens werk van mijn
man (IT sector) verhuizen naar Italie. Dit is al een lang gekoesterde wens van ons en het ziet er naar uit dat dit eindelijk doorgaat. Aangezien hij in Rome gaat werken zoek ik tips en adviezen wb het ‘achterland’ (Lazio) van Rome op woongebied. Wij hebben nl ook 2 jonge kinderen van 4 en 6 jaar
en zoeken natuurlijk ook een geschikte school. Wij kennen Italie vrij goed qua regio’s, maar het achterland (Lazio) van Rome totaal niet. Ik benader bij voorkeur nederlandse mensen per mail die mij info kunnen geven. Vandaar deze mail.
Uiteraard zullen wij in het voorjaar vanaf mei / juni een paar keer op en neer vliegen om ons alvast te orienteren op huisvesting. Afgelopen februari hebben wij de regio Abruzzen doorkruist met de auto en zijn we met de kinderen een paar dagen in Rome geweest. Ook hebben we geskiet. Met deze oproep zoek ik mensen die rondom Rome wonen (nederlanders met kinderen???) en mij meer kunnen vertellen zodat wij misschien wat gerichter kunnen zoeken naar leuke plaatsen. Uiteindelijk hoor je via mensen die ter plekke wonen toch de meest interessante informatie.
Eigenlijk zoek ik mensen die mij bruikbare tips kunnen geven. We zoeken een huurhuis dichtbij een groot dorp/klein stadje. Wat is een sfeervol plaatsje met redelijk basale faciliteiten zoals scholen, zwembad, sportclubs, restaurantjes, winkels, etc? Het liefst maximaal een uur reistijd naar rome, dus een straal van rond de 30 a 40 kilometer rond rome… Ik begreep dat het goed te doen is met de trein naar Rome. We willen minimaal voor een jaar een huis huren. Daarna bekijken we of we ons huis in NL verkopen en ons definitief in Italie gaan vestigen. Kortom, indien jullie waardevolle tips hebben: GRAAG! Ik zou dat zeer waarderen. Indien het niet teveel moeite is hoor ik heel graag van jullie.
Saluti,
Leone Zielhuis