Wie heeft voor oudere man vrijwilligerswerk

In Senegal. Plaats is niet belangrijk.
Niemand schijnt geinteresseerd in een 60+
Goede opleiding genoten. Kan veel sport promoten
Ben vaak in Senegal (St. Louis, Casamance, Sali enz.) geweest en niet alleen voor vakantie. Ik ken het land dus redelijk goed.
Ben sociaal werker en beheers Engels en Duits heel redelijk. Frans wel maar minder goed en een paar woorden Wolof.
Zie uit naar hopenlijk positieve reakties. Woon in Leiderdorp.
Ik ben te bereiken op 06 48261740. Vanaf 8 maart 2011 tot 8 april in Senegal.

Beste,

Helaas doen wij niets in Senegal. vreemd dat er door organisaties zo naar leeftijd wordt gekeken. Als iemand aangeeft gezond en gemotiveerd te zijn dan is dat prima toch?
Wij hebben in juni een bevriend stel te gast als vrijwilliger van 60+ die graag iets in Ghana willen doen. Heel enthousiast dus wat wil je nog meer?
Ik hoop dat u nog iets vindt.

Groet

Wout Voerman

Heer Voerman,
bedankt voor uw reaktie. Jammer dat u in Senegal niets doet. Daar is genoeg te doen. Ik heb nog geen andere reakties ontvangen. Ik blijf het overigens proberen. Over twee weken ga ik er weer voor een maand naar toe en zal ook informeren bij organisaties in het land daar. Misschien dat de Ambassade in Dakar mij kan helpen.
Nogmaals dank voor uw reaktie.
Groet Jan Reijken.

Waarom neem je geen contact op met organisaties (of een stedenband) in Nederland die projecten ondersteunen in Senegal. Kijk op startpagina Senegal, daar staan er een paar. Je kan voor hen de projecten langs gaan, evalueren, adviseren een rapport maken. Ik weet van een stedenband hier dat rechtstreekse contact het beste werkt. Je zou eventueel engelse les of dergelijke op een middelbare school kunnen geven.

Ik heb via oneworld.nl bij diverse instellingen die wel werk in Senegal doen mijn verzoek neergelegd. Ik kan Engelse les maar ook b.v. PC lessen verzorgen. Er moet ook veel aan de waterhuishouding en elektriciteit daar worden gedaan. De meeste organisaties reageren niet eens. Een enkeling gaf aan geen werk voor mij daar te hebben. Ja, wel als ik een flink bedrag betaalde. Ik heb nu inmiddels wel een reaktie van Sene Volu ontvangen. Ik zal daar contact mee opnemen. Dat is een Senegalese organisatie en wellicht levert dat wat op. Ik weet niet wat zij precies doen. Engelse les of PC lessen kan ik overigens best geven. In ieder geval hartelijk dank voor uw reaktie.
gr. Jan.

Ook via SIW kunt u vrijwilligerswerk doen in Senegal. Momenteel is er één project beschikbaar, van 9 tot 30 juli 2011.
Meestal komen rond deze tijd meer projecten online, dus ik raad u aan daarvoor de website in de gaten te houden.

Kijk op www.siw.nl voor meer informatie. Op 19 maart is er een informatiedag in Utrecht, maar die zal voor u moeilijk te bezoeken zijn, vanuit Senegal.

Groet,
Rosanne