Wie heeft tips of gaat nog meer alleen naar Mallorca eind juli?

Dag reizigers,

Van 20 juli t/m 3 augustus ga ik alleen naar (Playa/Palma de) Mallorca. Wie is daar dan nog meer of heeft tips over wat te doen als je daar alleen bent? Ik ben 30 jaar.

Hoi

Ik ben er vorig jaar geweest. Was in 's Arenal, iets zuidelijker dan de hoofdstad, makkelijk met de airco-bus te bereiken voor €3 met een prachtig opgespoten zacht zandstrand en heel veel Nederlandse strandbars! Zeker de moeite!

Zowel de groepjes als enkele meisjes alleen die op het strand liggen te zonnen, worden er aangesproken door van die poppers met flyers om naar hun danstent te gaan. En de dames wordt er gratis inkom en drank beloofd, dus ik denk niet dat je je er zult vervelen.

Groeten!

Dank je wel Donaldje! Ja komt vast goed. Ben niet van plan om steeds uit te gaan, maar er zijn dus ook veel Nederlanders begrijp ik… s morgens door de weeks ga ik daar naar Spaanse les en ik had nou bedacht om s avonds daar salsa les o.i.d. te nemen als dat er is.

Groetjes!

Hey

Ik was vorig jaar met een enkele vriendin daar (die wel eens graag weggaat, niet elke avond) en het viel me toch op dat daar vooral veel groepen van jongeren of onze leeftijd zijn. Met vier ben je al slechts in een kleine groep daar. Ook in de hotels merk je dat.
Dus als ik nog eens terugga, is het in een groep, zeker niet meer alleen of met zijn twee!

In de hoofdstad heb ik wat cultuur gedaan. Kun je op een dagje doen. Maar je gaat verder vooral voor zon en zee en uitgaan moeten gaan denk ik.

Taallessen? Als je het toeristische Mallorca opzoekt, spreken ze je in het Engels of Nederlands aan. Niet in het Spaans. Sommigen kunnen zelfs geen Spaans (inwijkelingen) Ik heb ook drie jaar avondschool Spaanse les gevolgd, en uiteraard dacht ik daar in de winkels en stad gebruik van te maken. Maar personen die vooral op geld uit zijn, dus overal waar je komt, spreken ze Engels. Ik zei zelfs eens wat in het Spaans toen ik een topografische kaart ging vragen in het dienstencentrum en ze antwoordden me in het Engels. Dus als je voor de taal gaat, denk ik dat je beter naar het Spaanse vasteland gaat of weg uit het toeristische gebied.

Er mogen andere reizigers mij corrigeren, maar dit was mijn gevoel/ervaring die ik eraan over heb gehouden.
Maar vooral: mooie stranden en warme zee! :slight_smile: Dus beslist de moeite!