Werken in Oostenrijk

wij zijn terug op zoek naar keukenpersoneel !!
graag een gemotiveerd persoon , met ervaring in de keuken !!

neem kontakt op met
[EMAIL=“gasthof.alpenblick@24on.cc”]gasthof.alpenblick@24on.cc

Helaas zijn deze beste mensen weer opzoek naar personeel.
want ik was de persoon die 06-12 aankwam om te werken in gasthof alpenblick.
een zeer mooi hotel/gasthof en mooie omgeving (natuur)

Mij was via het internet verteld dat ik keuken werkzaamheden en bediening taken moest verichten.
van de bediening heb ik bij aankomst niks meer over gehoord.

ikzelf had verteld dat ik keukenhulp ervaring had.

keukenhulp is iemand die voorbereidend werk doet(groente fruit wassen en snijden)
de afwas doet vuilnis weg doet vooraad in koeling bijvullen etc.

er was een vast bedrag van 900euro per maand af gesproken de eerste 2 proefmaanden.

toen ik aankwam werd snel duidelijk dat er iets anders bedoelt werd met keuken werkzaamheden ik moest fulltime achter de grill.
borden klaarzetten garnituren maken vlees grillen friet bakken enz.
soms voor 60 personen op een avond van(18:00 t/m 21:00)
dit is echter geen keukenhulp werk maar koks werk.
de werktijden waarover ook niets duidelijk was afgesproken bleek in 2 dagdelen te zijn.
10:00 beginnen t/m ongeveer 14:00 en dan vanaf 17:30 t/m 22:30
in de vrije tijd van 2 uur smiddags tot half 6 kun je ook niet echt veel doen.
dus het zijn lange dagen hard werken.
het was een drukke periode toen ik aankwam en na 1 keer weekend gehad te hebben werd mij verteld dat ik de aankomende 18 dagen erna fulltime moest werken zonder een dag vrij.
voor diezelfde 900euro

samenvatting:
zeer mooie plaats mooie omgeving en een mooi gasthof restaurant.
aan de mooie plaats en omgeving heb je alleen weinig als je 7 dagen per week lange dagen in de keuken staat.
900euro netto verdienen voor min 170 uur in de maand werken want dat is een normale werk maand werd mij verteld toen ik loon kreeg ik had 116,25 uur gewerkt en kreeg 536,20loon dat is omgerekend 4,62 netto.
dus voor het geld hoef je eral zeker niet heen tegaan aangezien ik 22 ben.
dus als je 18 bent en je gaat er heen zul je schijnbaar 3,25 in het uur krijgen.

Heb je geen koks ervaring dan zal ik er ook zeker niet aan beginnen.
helaas willen deze mensen iemand zonder koks diploma maar wel iemand die netzoveel kan iemand die hard en veel werkt voor 900euro in de maand.

zeer jammer dat er mensen zijn die op zo’n manier misbruik van iemand willen maken.

ik wens degene die het wel aandurft veel suc6 en sterkte en hopelijk veel plezier.

mvg

Kevin H

Beste Kevin !!!

Gezien ik geen reactie krijg op mijn mail , zal ik het maar zo en officieel op deze site neerzetten !!
Kevin , je hebt wel een paar belangrijke punten vergeten erbij te vermelden dat :

1. van je oorspronkelijk loon 698,70 Euro voor die dagen dat je effectief tijdens je verblijf hier gewerkt hebt … , werd je ziekenkas , pensioengelden , E-card bijdrage ( eenmalig /15 Euro ) , en je belastingen al betaald .
  2. dat je van 5 tot 24/12 ingewoond hebt op een hotelkamer en geen cent betaald hebt daarvoor !!
  3. dat je van 5 tot 28/12 gegeten en gedronken hebt en geen cent betaald hebt daarvoor !! dit zelfs ook op je vele vrije dagen
  4. was gewassen was en daarvoor niets gevraagd werd !! EN , dat je steeds weer in mijn bureau via mijn wireless aan je computer moest .
    en dit uren lang …
  5. dat je niet altijd zo stipt was en dat de werklust ook meestal ontbrak .
  6. dat ik ook al je mails , ook deze waarin je schrijft dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt , en ook deze waarin je schrijft dat je alle begrip hebt dat er tijdens stootweken doorgewerkt moet worden . Misschien kan ik deze ook openbaar maken ???

Het zou fijn geweest zijn mocht je EERLIJKHEIDSHALVE ook deze zaken erbij verteld zou hebben !!!

idd u wilt de zaken wat beter vermeld hebben voor de duidelijkheid.
dat is idd wel zo eerlijk.

1. van je oorspronkelijk loon 698,70 Euro , je ziekenkas , pensioengelden , E-card bijdrage ( eenmalig /15 Euro ) , en je belastingen al betaald zijn .
  2. dat je van 5 tot 24/12 ingewoond hebt en geen cent betaald hebt daarvoor !!
  3. dat je van 5 tot 28/12 gegeten en gedronken hebt en geen cent betaald hebt daarvoor !! dit zelfs ook op vrije dagen .
  4. dat je was gewassen was en daarvoor niets gevraagd werd !!
  5. dat je niet altijd zo stipt was en dat de werklust ook meestal ontbrak .
  6. dat ik ook al je mails , ook deze waarin je schrijft dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt , en ook deze waarin je schrijft dat je alle begrip hebt dat er tijdens stootweken doorgewerkt moet worden . Misschien kan ik deze ook openbaar maken ???

1.e-card bijdrage? ik weet geen eens wat een e-card is. ziekenkas zou u dat de werkgever dat moest betalen dan gaat dat niet nog een keer extra van me loon af dan betaald de werkgever het niet maar ikzelf.
2) dat je van 5 tot 24/12 ingewoond hebt en geen cent betaald hebt daarvoor !!
3) dat je van 5 tot 28/12 gegeten en gedronken hebt en geen cent betaald hebt daarvoor !! dit zelfs ook op vrije dagen .
u heeft zelf gezegt dat voor het inwonen niks betaald hoefde te worden u heeft ook gezegt dat wanneer ik werkte mog eten en drinken toen ik niet werkte hebben jullie hetzelf aangeboden.
ik heb niet uit mezelf gezegt ik moet mee eten alleen als u het aanbood.

4) dat je was gewassen was en daarvoor niets gevraagd werd !!
**wat dacht u voor die 3 keer kleren wassen te kunnen vragen dan?
**5) dat je niet altijd zo stipt was en dat de werklust ook meestal ontbrak .
**werklust ontbrak zeker toen me duidelijk werd dat ik als fulltime kok aan de slag moest lange dagen hard werken voor een lullige 698,70 euro wat nog minder bleek te zijn.
**
vind maar iemand die wel op zo manier gemotiveerd te werk gaat.
dat is misbruik van iemand maken zoveel mogelijk te laten werken voor zo weinig mogelijk geld.
nu snap ik waarom jullie zeiden dat jullie niet iemand met koks diploma wilden.
want die wil best wel zoveel en hard werken als jullie willen maar dan wil die wel min 1500,00euro netto in de maand verdienen en dat willen jullie niet uitgeven.
als ik dat verdient had was ik nu nog bij jullie geweest en had ik elke dag keihard me best gedaan.

1. dat ik ook al je mails , ook deze waarin je schrijft dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt , en ook deze waarin je schrijft dat je alle begrip hebt dat er tijdens stootweken doorgewerkt moet worden .
    **dat er doorgewerkt moet worden idd maar het is niet vanzelfsprekend dat daar onder verstaan word bijna 3 weken fulltime achter mekaar door voor diezelfde lullige 698,70 Euro

dan moet u niet het verhaal vanuit u positie positief vertellen maar de waarheid.**
en die is nou eenmaal zoals die is en daarom ga ik het niet mooier maken dan dat het is want zou jammer zijn als een ander ook met andere gedachtes na jullie toe gaat en voor dezelfde verassingen komt te staan.

aangezien we in nederland nog altijd de vrijheid van menings uitting hebben en dat ik me mening naar waarheid uitspreek!

**ik ben uitgepraat steek u tijd maar in de hoop dat er weer iemand zo dom als mij is om bij jullie te komen werken

**
fijne avond

kevin

Kevin ,

jij hebt niet betaald om in te wonen , te drinken en dergelijke , maar als je kunt rekenen dan heb je daar veel gespaard !
Natuurlijk , als je bij mama woont , weet je niet hoeveel dat allemaal moet kosten …
Verder is jou loonafrekenening juist gelopen , dit kan niet anders met een sociaal bureau , het waren geen 3 weken , maar 116 uur .
en trouwens als je denkt dat een kok enkel maar dat moet kunnen als jij kunt , dan zit je op het verkeerde spoor .
Wat het koksdiploma aangaat , dit is onze beslissing , er zijn genoeg gemotiveerde mensen op de wereld (waar jij niet bij hoort ) , die willen in de keuken werken maar jammer genoeg geen koksdiploma hebben , betekend dat dan dat deze mensen geen kans moeten krijgen ??
Wij hebben klaar en duidelijke afspraken gemaakt , en dat er inderdaad een loonsverhoging zou krijgen na je proefperiode , die heb je jammer genoeg niet gehaald !

Misschien kun je eens aan al die domme mensen die hier nu al 6 en 7 jaar werken , eens vragen hoe tevreden ze zijn over hun loon ??

ik maak er geen woorden meer aan vuil !!
Groet

ik heb het personeel van jullie niet dom genoemd dus niet de boel verdraaien want dan is het makkelijk om slachtoffer te spelen ik zei ik hoop niet dat iemand zo dom als mij is om in het zelfde te trappen.
dus dat betreft de zware werkzaamheden lange tijden lage loon die ik had en dat heeft niks te maken met personeel dat een andere functie heeft.

btw ik woonde geen eens bij me moeder maar bij me broer waar ik 300huur in de maand mee betaal.

als je eerst zegt dat inwoning en eten gratis is,
moet je dat niet later snel vedraaien.

Graag voorderest niet meer reageren want het is zonde van me tijd om discussie te voeren,
met iemand die later de boel probeerd te verdraaien om er zelf positief onder uit te komen.
maar de waarheid is nu eenmaal helaas zoals die is de mensen hier mogen zelf oordelen.

dit was mijn laatste bericht in dit topic!

Ik ben zelf al meer dan 4 jaar werkzaam in de seizoens-gebonden arbeid, altijd in het buitenland en veelal werkzaam voor engelse bedrijven.

Kevin:
Waarom ben je in het buitenland, in een ski-gebied, gaan werken? Als geld de enige beweegredenen was, was het inderdaad de verkeerde!

Je werkt niet in eeen ski-gebied voor het geld, je werkt er voor de ongeving en het skie-en/snowboarden.

Er zijn heel veel mensen die maar al te blij zouden zijn met 700 euro netto per maand, ik heb op dit moment vrienden die 65 euro per week verdienen, maar die maar wat blij zijn dat ze niet in Nederland zijn.

het is niet een baan maar een levenstijl, en sorry dat hij niet voor jou was weg gelegt!!!

Succes bij het vinden van een baan in de horeca/keuken waar je minder dan 60 uur per week werkt en waar je meer dan het minimum loon verdient

Nico Bos

Hallo Nico ,

Eindelijk reageerd er eens iemand … die normaal praat , dat ventje denkt wie hij is …
En nog eens , hij zou Netto 950 Euro in een maand verdiend hebben tijdens de proefperiode + overuren cash uitbetaald !!
( 173 uren per maand gerekend / naar Oostenrijkse wet / + 13de en 14de maand netto uitbetaald !!)
hij heeft in totaal maar 116 uur gewerkt, heeft 536,52 Euro netto ontvangen , ik kan er ook niets aan veranderen dat ziekenkas en dergelijke van z´n brutto loon afgetrokken werden .
En als hij over werktijden jammert , dan moet je weten dat hij op de meeste dagen maar 4 of 6 of 7 uur gewerkt heeft , 1 keertje heeft hij er 9,5 gewerkt , er hé … als je denkt dat peter en ik 16 tot 20 uur op een dag kloppen !

Bedankt en groetjes

en nog iets Kevin !!

Je probeert je te verdedigen dat je werklust en je stiptheid ontbrak toen je ZOGEZEGD hoorde dat je voor die LULLIGE 698,70 Euro moest werken ,
dit is een verschrikkelijke leugen , wij hebben jou op 28 december ontslaan en pas op 30 december heb je gezien hoeveel je verdiend hebt !!! toen ik je loonfiche voor je neus gelegd heb !

DUS WERKLUST WAS ER van het begin ZOWIESO NIET !!

ja hoor nu is het einde zoek.

meerdere dagen van 10 uur en langer dus maar zeg maar wat u wilt.
verdraai het hoe u wilt toont u alleen hoe kinderachtig u zelf bent.
ik ga voorderest niet mee in dat verdraaien heb de waarheid gezegt en meer hoef ik er niet over te zeggen.

nico heeft volledig gelijk voor het geld ging ik erook niet heen maar als je simpelweg geen tijd hebt om van de omgeving enz te genieten ja waarvoor ben je er dan?
dan kan je ook 7dagen per week in nederland in een keuken hard werken.
dan zie je ook niks van de omgeving maar krijg je wel min 1500euro.

even over die werklust als u graag daarover praat en de schuld daarop wilt schuiven.
als jullie besluiten iemand zonder vakgerichte opleidingen en diploma’s aan neemt spreekt het voorzich dat je die persoon wel het 1 en ander moet leren.
iemand iets kunnen leren is ook een vak apart waar peter helaas geen kaas van heeft gegeten.
hij doet iets wat ik nog nooit gedaan heeft ik vroeg dan zelf ma snel hoe doe je dat enz.
op een dag zie ik 25 nieuwe dingen en 3 dagen later moet ik 1 van die dingen weer doen en dan is het logisch dat ik niet alles in 1 keer kan onthouden en vraag hoe ging dat ookal weer.
zegt die gelijk half shagerijnig ja dat heb ik je toch voor gedaan.
dan zijn de verwachtingen dat iemand alles en na 1 keer slechte uitleg moet snappen.
dat is geen manier van iemand wat leren.

aangezien nu het waargebeurde verhaal al helemaal uit ze verband is getrokken heeft het geen zin om nog verder discussie te voeren.

ik probeerde in mijn eerste bericht alleen eerlijk te vertellen wat mijn ervaring was.
als tip en advies voor andere op dit forum want daar is dit forum voor om kennis en ervaringen te delen.
als vervolgens alles uit de kast gehaald word om het te verdraaien.

dan zegt dat al genoeg over jullie dus de boodschap is wel duidelijk zo.

Oh , het houd niet op met jou , verschrikkelijk …

hallo dag marie
mijn naam is steenbeke rosita en zou graag in oostenrijk willen wonen en werken ik ben 45 jaar en zeer gemotiveerd ik kan nog veel jonge mensen aan ik zit nu momenteel te werk in een hotel als kamermeisje hulp in keuken en ik help ook mee in het restaurant ik werk daar een 10u per dag dus ben niet bang om lange uren te werken kan u mij helpen ik heb wel een man en hij zou er ook werk moeten hebben heeft ook ervaring in keuken

groetjes rosita

Amai, Amai

Ik heb me net ingeschreven op dit Forum en als ik dit allemaal lees, triestige mentaliteit. Kevin, mag ik eens iets vragen? Hoeveel werkervaring heb je eigenlijk? Wat ik merk is dat je nog maar weinig levenservaring hebt en je goed moet weten dat het dagelijks leven kostelijk is. Als je dan in het hotel kan logeren en je drank zit er bij, zat je zeker goed bij deze mensen.
Er zijn veel mensen, zoals ik, die er van dromen om in zo’n mooi land te kunnen wonen, waar de mensen nog tijd hebben voor mekaar.
Jammer genoeg ziet mijn vriendin dit niet zitten, anders had ik al lang gesolliciteerd. En trouwens, het is hun beslissing wie ze in dienst nemen, met of zonder diploma.
Marie, in ieder geval, nog veel succes met jullie hotel en het ziet er prachtig uit. Ik heb jullie site eens bekeken en een paar jaar geleden was er een reportage over jullie. Wat kan ik nog meer zeggen? Een dikke pluim verdienen jullie en zeker niet zo’n kereltje dat andere mensen zwart maakt.

Groetjes uit België
Kurt

voor leuke banen in Oostenrijk kun je kijken op www.werkeninoostenrijk.nl

Ik wil ook graag aan de slag in Oostenrijk deze winter.
Ben bereid om vanaf november/december aan de slag te gaan, tot februari/maart ongeveer.
Werkzaamheden in de toeristische branche, reisleider, snowboardleraar, gids, ontvangen en rondleiden van toeristen, evenementenbegeleider etc.
Geen werk in de keuken en geen bediening
Evt wel werken in een bar.

ik ben afgestudeerd en doe seisoensgebonden werk, dus in de winter heb ik weinig te doen. Dan zou ik graag in Oostenrijk aan de slag gaan.

Ben 26 jaar, harde werker, kan zowel in team als zelfstandig werken, technisch inzicht, sociaal en kan goed snowboarden :slight_smile:

Vr gr
Joost Hendrikx
0624789958

Ik ga me ff hiermee bemoeien, daar bestaan tenslotte forums voor :slight_smile:

Ten eerste: Marie, wat ben jij verschrikkelijk onprofessioneel bezig. Waarom hap je de hele tijd als Kevin onzin (volgens jou dan) uitkraamt. Waarom reageer je daar de hele tijd op? Je bent toch geen kleuter meer??? Kevin is hier zeker degene die toch het meest volwassen is want die geeft gewoon aan ik ben er klaar mee en maak er geen woorden maar aan vuil. Maar die vervelende kinderachtige Marie moet en zal weer het laatste woord hebben. Wat een vervelende trut joh.

Kevin je hebt gelijk, ik snap alleen niet dat je meteen weg bent gegaan daar uit die stinkhut die een amateur kok laten koken voor 60 man voor een salaris van lik me vestje. Maar wel de volle mep opstrijken daar, het slechtste nepste hotel ooit in oostenrijk. De gasten betalen de volle mep, maar wel onervaren personeel aannemen en helemaal uitbuiten. Wat een amateur die Marie, zo baas zo hotel. Slecht hotel, niet heen gaan, stel klaplopers.