Werken In Frankrijk

Hoihoi!
Ik ben bijna afgestudeerd en nu wil ik komende winterseizoen gaan werken in Val Thorens! Nadat ik daar vorig jaar voor het eerste ben gaan snowboarden ben ik helemaal verkocht (aan snowboarden en Val Thorens :lol:). Ik ben erg benieuwd naar verhalen van mensen die dit al eens eerder gedaan hebben of die dit komend winterseizoen ook van plan zijn. Wie kan mij helpen? Ik heb geen flauw idee hoe ik het aan moet pakken, welke bemiddelingsbureua’s er zijn en welke dan de beste zijn. Ik ben denk ik nog vrij vroeg met zoeken, maar ik wil ook zo graag!
Mijn frans is trouwens niet echt goed, ik hoop niet dat dat een erg groot probleem is :unsure:. Mijn plan was om het daar te gaan leren.
Bedankt!
Floortje

Heb zelf een tijdje in Zwitserland gewerkt. De eerste keer heb ik vanuit Nederland hotels aangeschreven, wat in een keer prijs was (toevalstreffer…) Daarna ben ik gewoon in de zomer naar de plaats waar ik wilde werken toe gegaan en hotels binnengestapt met mijn cv en brief in de hand. Kreeg die dag meteen een baan aangeboden en later schriftelijk nog twee. Uiterst effectief dus. Val Thorens wordt ook door veel nederlandse touroperators aangeboden. Ik zou dus gewoon bij hen informeren of je als reisleiding, chaletstaf o.i.d. aan het werk kan. Ik zou dan niet te lang wachten met solliciteren, je kunt maar beter alvast in het bestand staan. Overigens is je kennis van de franse taal in dit geval misschien wel een struikelblok. Als je direct bij hotels enzo solliciteert kunnen ze je misschien gebruiken voor eenvoudigere taken zoals schoonmaak, keuken etc.
Misschien kun je zelfs wel bij de skiliften aan de slag…
Succes ermee, gewoon een beetje lef hebben en je vind wel wat!

Bedankt voor de tips! Ik heb al een aantal reisorganisaties benaderd maar die waren allemaal nog niet bezig met wintersport, hun aandacht lag nog bij de zomervakantie. Ze konden dus ook nog nix zeggen over komend winterseizoen, maar inderdaad ze hebben kennen me nu. En anders maar gewoon blijven mailen en bellen. Ik zat ook al te denken om nu al mijn basiskennis frans op te doen (dc-rommetje ofzo). Wat voor baantje heb jij allemaal gedaan? Het gaan mij er niet om dat ik elke dag kan boarden maar de taal leren en een paar maanden in een compleet andere omgeving lijkt me helemaal te gek. Als je nog meer tips hebt, ik hoor ze graag. Ik wil alles weten!
Bedankt!
Floortje

Ik bedoel dan natuurlijk een CD-rommetje!