Werken als leerkracht in Londen

Hallo!

Ik ben een meid van 22 jaar. Ik ben momenteel bezig met mijn laatste jaar aan de Pabo. Ik ben drie keer in Londen geweest en heb mijn hart daar liggen (klinkt een beetje zwaar, maar ik ben er helemaal gek van). Ik zou heel erg graag na mijn studie (die ik afgerond zal hebben rond juni 2007) naar Londen willen gaan. Ik zou er op een basisschool willen werken. Mijn Engels is niet zo goed dat ik volop voor de klas zou kunnen staan, maar ik denk dat ik wel als onderwijsassistent kan functioneren. Ik denk dat het verstandig is om nu al te beginnen met de voorbereidingen, maar WAAR MOET IK BEGINNEN?

Zou iemand me kunnen helpen?

Ik ben nog thuiswonend…

Alvast bedankt voor de informatie.

Groetjes Lenny.

Ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met de LEA (Local Education Authority). En misschien kan je ook contact opnemen met de education department van een university. Om les te mogen geven moet je iig een Engelse lesbevoegdheid hebben. Dit een PGCE die de meeste Engelsen behalen na hen Bachelors. Verder kan het misschien van nut zijn om ook even daarover te informeren, of je Pabo opleiding wel omgezet kan worden. Of dat je een education degree moet halen. Tuition fee per academisch jaar is op het ogenblik 3000 pond.

Verder raad ik je aan om flink op je Engels te oefenen. Want als onderwijs assistent is het ook van belang om goed Engels te spreken, vooral als je, als alles goed gaat en je kan een baan vinden, op een school wordt geplaatst waar de meeste pupils hen eerste taal niet Engels is.

Oh, je zegt dat je al drie keer in London bent geweest. Vergelijk absoluut niet het Engelse schoolsysteem met het Nederlandse schoolsysteem. Behalve de grote lijnen, ook de kleine dingen, zoals kleding, omgangsvormen etc etc.

Maar goed, ik hoop dat je er wat aan hebt.