Al een tijdje zit ik er over te denken om een maand of drie in het buitenland te gaan werken en nu ik heb moeten stoppen met mijn studie, vind ik dat het er toch eens van moet gaan komen. Mijn oog is gevallen op Sharm el Sheikh Egypte. Ik ben hier meerdere keren geweest, ik ken de plaats op mijn duimpje en het lijkt me een leuke ervaring om er voor een paar maanden te werken.
Nu maakt het werk mij niet zo veel uit, al sta ik niet echt te springen om een animatieteam. Reisleider trekt mij meer (heb een toeristische opleiding gedaan) maar ik ben eigenlijk ook erg benieuwd wat er nog meer aan werk is in Sharm el Sheikh. Ik kan zo 1,2,3 niet echt iets verzinnen.
Iemand die nog voorbeelden heeft van baantjes en tips heeft hoe ik kan solliciteren?
Zowieso tips van hoe ik dit het best aan kan pakken zijn van harte welkom.
Heb je al gesolliciteerd bij Nederlandse reisorganisaties, misschien met de vermelding erbij dat je graag in Sharm zou willen werken? Dan heb je in ieder geval een beter salaris!
Ik denk dat werk vinden in Sharm vrij lastig is op dit moment. er zijn veel minder touristen sinds de revolutie van vorig jaar (ik heb zelfs getallen gehoord van een kwart ten opzichte van eerdere jaren), dus veel banen staan op de tocht.
Egyptenaren worden soms verplicht op onbetaald verlof gestuurd, simpelweg omdat er nu te weinig werk is. Dan zal men niet snel een buitenlander aannemen voor zo’n korte tijd.
Als je kan duiken zou je kunnen ovewergen om een divemaster internship te doen. Je zult dan niet betaald krijgen (misschien wat fooien of huisvesting), maar je doet wel werkervaring op en je doet meer dan de hele dag in de zon zitten.