Weer en leuke camping in Elzas?

Wie kan mij vertellen hoe het weer in de zomer in de Elzas is?

Ik zoek een leuke kleinschalige camping voor een gezin met 2 tienerkinderen in de Elzas.

Wie heeft er suggesties?

Kunt u iets specifieker zijn in de eisen waaraan de camping moet voldoen. En wat verstaat u onder tienerkinderen (12-13 jarigen of 16-18 jarigen?)? Verdient de aanwezigheid van animatie of een disco de voorkeur? Als u iets meer aanknopingspunten geeft ga ik even voor u opzoek en al ik een selectie maken die ik hier zal posten.

Het weer in Alsace in de zomer (21 juni tot 21 september):

De zomers zijn warm en droog. Vanaf juni is een bezoek aan de Elzas dan ook uiterst aangenaam. In de vlakte loopt de temperatuur regelmatig op tot 30 of 35°C. Gelukkig biedt de hoogte van de Vogezen wat deugddoende afkoeling en frisse lucht. Het aantal uren zonneschijn is in deze periode vergelijkbaar met steden in het zuiden van Frankrijk echter is de mooiweergarantie wel lager. Door de oplopende temperaturen op de vlakten en de koelere luchtstromen op grotere hoogten willen zich er nog wel eens stapelwolken en regenbuien vormen. U bent voor 75% - 80% zeker van mooi weer.

Echter is dit allemaal koffiedik kijken, want het weer is het meest onvoorspelbare element van een vakantie. Ik raad de streek wel aan, het is een stukje Frankrijk met een hele rijke geschiedenis waar de strijd tussen Duits en Frans soms nog merkbaar is. Bezoek ook eens Strasbourg, een grote stad waar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zitting heeft.

Mocht u nog iets willen weten dan hoor ik het graag! Wellicht kan ik dan helpen.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk