Vrijwilligerswerk met Xplore subsidie, wie gaat er mee?

Hoi,

In juli/augustus 2009 wil ik graag vrijwilligerswerk in een ontwikkelingsland gaan doen. Heb nog niet echt een voorkeur voor een bepaald land, maar weet wel dat ik op een sociaal project met kinderen wil helpen.
Afrika, Zuid-Amerika of Azie…Alles lijkt me geweldig en overal kunnen ze mijn hulp vast goed gebruiken.

Nu kan je via Xplore ontwikkelingswerk gaan doen met een subsidie. Dan krijg je een gedeelte vergoedt van de kosten. Hier tegenover staat dan dat je aan draggvlakverstrekking moet doen. Je moet 150 mensen direct vertellen over wat je hebt gedaan en het xplore programma.

Nou een heel verhaal…
Ik ben nu op zoek naar een reisgenootje, het lijkt me super om te doen, maar ik wil liever niet helemaal alleen. Tevens is het ook wel fijn om samen na terugkomst te kunnen werken aan de draagvlakverstrekking.

Mijn idee nu is om in eerste instantie rond de 4weken vrijwilligerswerk te gaan doen en daarna ook nog 2weken rond te reizen, om een beeld te krijgen van de rest van het land.

Ik ben een meisje van 20jaar en studeer Pedagogiek. Wil graag op een sociaal project met kinderen gaan werken en kwa land heb ik dus nog niet echt een idee. Alles lijkt me zo geweldig, dat de keuze heel lastig is. Maar daar zouden we samen dan ook naar kunnen gaan kijken!
Na het werken wil ik dan graag nog wat rondreizen en mijn steekwoorden dan zijn; Cultuur, Natuur, Avontuur, Lokale Bevolking en een beetje relaxen op bijv. een strand!

Lijkt je dit ook wat? Mail me dan of reageer hier eventjes; [EMAIL=“jitsketje@hotmail.com”]jitsketje@hotmail.com
Hoop op veel reacties!

Jitske.

Even omhoog!

Niemand zin om mee te gaan?

Hoi,

Even updaten. Het is nu bekend dat de wereldhulpweken met Joho ook in 2009 weer doorgaan in de zomermaanden.
Nu ben ik dus echt serieus aan het kijken naar landen en projecten en aan het plannen. Ben nog steeds op zoek naar een leuk en gezellig reisgenootje. Voor 4 weken vrijwilligerswerk en nog 2 weken lekker rondreizen daarna!
Zie je dat zitten?
Mail me snel; [EMAIL=“jitsketje@hotmail.com”]jitsketje@hotmail.com
Dan kunnen we kijken of we dezelfde plannen en ideetjes hebben en zien of het klikt. Want het lijkt nog ver weg Juli, maar er is veel te regelen en dan is het ook al heel gauw zomer!

Groetjes,
Jitske.

Hoi Jitske,

Je bent volgens mij al bekend met de Xplore subsidie.
Deze zomer kan je met JoHo Xplore naar een ontwikkelingsland.
Kijk snel op http://www.wereldhulpweken.nl/xplore/main/ hoe je je moet inschrijven! Mail voor meer informatie naar [EMAIL=“info@joho.nl”]info@joho.nl

Groetjes JoHo Xplore