Vrijwilligerswerk Kenia/Tanzania/Oeganda

Ik ben opzoek naar vrijwilligerswerk voor 2 weken in juli 2012 in Kenia, Tanzania of Oeganda. Ik heb vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan in Zimbabwe met leeuwen. Deze keer zou ik graag opnieuw iets doen met dieren of een project met bijvoorbeeld hulpboehoevende kinderen. Kan je me helpen, geef me dan asap een seintje! Dank je!

Hoi Sofie!

ActLocal heeft een aantal leuke projecten op scholen in Tanzania (Mwanza). Ik ben hier zelf geweest in november/december vorig jaar en we hebben écht een toptijd gehad. Wellicht ook iets voor jou?

Kijk op http://www.actlocal.nl/Tanzania/tanzania-welke-activiteiten-kun-je-doen.html

Succes! Als je meer wilt weten, mail me gerust!

Groeten,
Arieke

Hoi,
muungano community international, nabij Nairobi in Kenya, vraagt vrijwilligers o.a. voor helpen met weeskinderen. je kunt hun website bekijken(www.muungano etc.). hrtelijk groet.

Kijk ook eens op www.shadechildrenfoundation.nl. Er is nog plaats in juli.
Welkom!

Hoi Sofie,
Ik heb een geweldig vrijwilligersprojecten gevonden via Stichting Muses. je moet maar even een kijkje nemen op hetvrijwilligersnetwerk.nl, hier staan per land nuttige info en ook projecten die erg worden aangeraden. Deze organisatie geeft ook trainingen om vrijwilligers zo goed mogelijk voor te bereiden op hun vrijwilligerswerk, ik heb er veel aan gehad en hierdoor veel effectiever m’n handen uit de mouwen kunnen steken denk ik.
Romy is eigenaar van de stichting en is altijd te benaderen voor vragen (romy@muses.nl)!
Groetjes van Mariette

Hoi Sofie,

Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen en goed dat je al wat ervaring hebt! Als je graag naar Oeganda wilt, kan ik ICU Volunteering (http://www.icuganda.org/volunteering/content/?lang=en) aanraden. Deze non-profit is een aantal jaar geleden door een NLer opgezet die nu ruim 5 jaar in Oeganda werkt: hij kent zn weg in het land, wat erg prettig is. ICU Volunteering heeft contact met veel soorten projecten. Als je een mailtje stuurt naar volunteering@icuganda.org, dan plan ik een gratis orienterend intake-gesprek met je in via skype. Op die manier kunnen we dan het beste project voor je te vinden.

Je bent welkom in juli! (ik kan je wel sterk aanraden om 3 weken te gaan)

Succes!

Groetjes,
Niki

PS. Ik ben zelf in Zimbabwe opgegroeid; moet een fantastische ervaring zijn geweest om met de leeuwen te werken.

ICU Volunteering Coordinator

Hoi Niki!!
Je voorstel klinkt zeker aantrekkelijk. Het zou gaan om 2 weken sociaal werk te verrichten (niet lesgeven) van 9 tot 22 juli want op 23 juli start ik een groepreis in Oeganda! Alle hulp is welkom! :slight_smile:

groetjes en zeer erg bedankt van de info!!!