In Tamale, een stad in het noorden van Ghana, heb ik vier maanden gewoond en vrijwilligerwerk gedaan.
Via Voluntary Childaid (www.voluntarychildaid.org) kreeg ik een werkplek op de Nakpanzoo Primary Methodist School, waar ik de leraren assisteerde en voor de klas stond. Ik gaf vooral Engels, rekenen, aardrijkskunde en muziek.
Naast werplekken op scholen biedt Voluntary Childaid ook werk in
weeshuizen en ziekenhuizen en zijn vrijwilligers zeer gevraagd bij constructiewerk. De organisatie werkt aan projecten voor de bouw van scholen in de dorpen rondom Tamale en Kumasi.
Als vrijwilliger werd je regelmatig betrokken bij de projecten. In deze tijd heb ik veel van de Ghanese cultuur geleerd, en ervaren hoe het is om les te geven, een zeer leerzame en waardevolle periode!
Hoi,
Wij willen in augustus (voor 6 maanden) naar Afrika. We hebben gekeken naar Voluntary Childaid en wij vroegen ons af of het je bevallen is om met deze organisatie te reizen?
Heb je misschien ook nog tips voor ons om in Ghana te bezoeken?
We horen graag wat van je!
Groetjes Stefan en Natasja
Ik ken de organisatie childaid niet, maar ikzelf ben met de organisatie stay in ghana naar ginder getrokken. Hun website is www.stayinghana.com. Zij hebben toen een verblijfplaats en stageplaats voor mij geregeld. ik verbleef er in een gastgezin en had er echt een heel leuke tijd. Deze zomer trek ik opnieuw naar Ghana met 2 vriendinnen van mij. we hebben alvast onze kamers via deze organisatie geboekt.
dus moesten jullie nog vragen hebben, dan laat je maar iets weten
Ik ben ook in Tamale geweest voor 5 maanden de afgelopen tijd!
Dit dan wel met de organisatie: ontmoet afrika. www.ontmoetafrika.nl
En dit is me mega goed bevallen!!
Wil je meer verhalen van me lezen: ninahaverkamp.waarbenjij.nu