Vorig schooljaar heb ik 3 maanden stage gelopen in het prachtige Kenia. Ik was op slag verliefd op het wonderbaarlijk mooie land, de cultuur, de schitterende mensen.
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar (betaalbaar!) vrijwilligerswerk in een school, een weeshuis of dergelijke meer waar mij ook een veilige verblijfplaats kan aangeboden worden.
Leuk dat je graag weer terug wilt naar Kenia. Wij hebben in de regio rondom Machakos (ten oosten van Kenia) een lagere school programma, waarin ongeveer zes lagere scholen meedraaien. Onze vrijwilligers nemen op deze scholen de rol van onderwijsassistent in, en doen daar vaak het volgende:
Engelse les geven
geven van een ander vak dat past bij de achtergrond / talenten van de vrijwilliger
extra begeleiding voor de zwakkere leerlingen
organiseren van sport- en spelactiviteiten
Op welke school je precies terecht komt, hangt af van waar op welk moment behoefte is aan een paar extra handen. Alle scholen liggen in kleine dorpen, en je verblijft bij een gastgezin in het dorp. Je moet er wel rekening mee houden dat de omstandigheden in deze dorpen naar Nederlandse maatstaven primitief zijn (er is vaak geen stromend water of elektriciteit), maar over het algemeen weegt dit voor onze vrijwilligers ruim op tegen de manier waarop ze opgenomen worden in de gemeenschap. Niet één van onze vrijwilligers in dit gebied heeft ooit veiligheidsproblemen gehad.
kijk ook eens op de website van Shade Children Foundation: www.shadechildrenfoundation.nl of op onze facebookpagina.
Ik weet zeker dat we een goede invulling voor jouw verblijf kunnen vinden.
Wij kunnen op verschillende plaatsen in Kenya vrijwilligerswerk voor je organiseren, als leerkracht op een kleuter en/of basisschool, weeshuis of een combinatie daarvan. Vanzelfsprekend zorgen we ook voor een veilige verblijfplaats en ook een vast aanspreekpunt. We starten met de voorbereidingen in Nederland, door middels een afspraak ergens, alles door te nemen en daarna zorgen wij ervoor dat in Kenya alles voor je geregeld wordt.
We vinden het leuk om een leuke vrijwilligerservaring voor je te organiseren. Kijk verder op: www.butterfly4volunteers.org