Vrijwilligers werk gezocht in Europa bijv Slovenie

Hoi,

Wij willen graag vrijwilligerswerk doen in Europa, bij voorkeur in Slovenie of Kroatië. Wij zijn getrouwd.
We zouden het leuk vinden om met (jonge) kinderen te werken. We zoeken iets waar we in onze zomer vakantie jaarlijks heen kunnen om bijvoorbeeld 2 weken te helpen en het hele jaar door betrokken kunnen zijn vanuit Nederland.
Ik werk in het voorgezet onderwijs en mijn vrouw is nu aan het afstuderen (pedagogiek).
Op internet kunnen we nog niet veel vinden, misschien heeft iemand voor ons een tip!

Groetjes jos en heleen

Kijk eens in de database voor korte vrijwilligersprojecten van www.siw.nl of www.stichtingvia.nl Zomerprojecten zullen er nu trouwens nog niet veel opstaan, komt meestal pas in voorjaar.

Heb zelf goede ervaringen met bouworde http://www.ibo-nederland.org/ Zij hebben ook sociale projecten met gehandicapte kinderen/jongeren in Kroatië (Brezovica, Oborovo).

Beste Jos en Heleen,

Ik weet niet welke leeftijd jullie hebben maar als je onder 30 jaar bent kan je via de Europese Commissie subsidie aanvragen voor vrijwilligerswerk in (en om)Europa. Ook in Slovenie. Deze subsidie heet EVS: ‘European Voluntary Service’. Kijk eens op de website www.youthinaction.nl over wat dit inhoud en wat je hiervoor moet doen. Ze vergoeden dan je reis en zakgeld. Je moet dan wel een zendorganisatie zoeken, maar dat is vrij gemakkelijk. ’

Je kan gemakkelijk vacatures zoeken voor vrijwilligerswerk in Europa via www.YouthNetworks.eu. Hierbij zijn vrijwilligersorganisaties in heel europa te vinden. Je kan hier nu al evt. op kijken en registreren voor een idee wat er wordt aangeboden, je kan zoeken op onderwerp (bijv. youth and children) en via de site ook een zendorganisatie zoeken. Wel is het zo dat je volgens mij minimaal 1 maand (of misschien 2 maanden?) beschikbaar moet zijn. maar dat zou je kunnen checken op de site van youth in action.

Ik hoop dat het jullie lukt iets geschikts te vinden!

Groetjes Bregje