Vrijwilligers gezocht!

Tshepo ya bana, een weeshuis in de buurt van Pretoria, is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers.

Op dit moment zijn ze heel blij als er iemand is of een aantal mensen zijn, die willen gaan helpen op het terrein met onderhoud en bouwwerkzaamheden (Building work, renovations, painting, wood or plaster work, basic maintenance).
Ben je handig en lijkt het je wel wat om een aantal weken te gaan klussen in Zuid-Afrika tegen kost en inwoning, vul dan meteen de vragenlijst in (te vinden bij ‘‘how to help’’ en dan de ‘‘volunteer questionnaire’’) of stuur een berichtje via de site www.tshepo.org :thumbsup:

Ook is er bijna altijd plaats voor vrijwilligers die voor de kinderen willen zorgen :dag: en/of mee willen helpen met de administratie, er zijn namelijk ook kinderen die geadopteerd worden of kinderen met rechtzaak (in sommige gevallen is de moeder, die het kind te vondeling heeft gelegd, achterhaald en wordt er via de rechter besloten of het kind terug mag naar de moeder) en dat brengt veel papierwerk met zich mee, naast de ‘gewone’ administratie van een weeshuis, natuurlijk! :wink:

Voor meer informatie kun je mij ook altijd mailen! [EMAIL=“jlmdekanter@hotmail.com”]jlmdekanter@hotmail.com
Groetjes Janneke :SOUTHAFRI

Hoi Janneke,

Ik ga van 1 tot 27 oktober naar ZA.
Ik kan helaas niet blijven om te helpen maar ik kan wel spullen (spelletjes, stiften ect) mee nemen naar het weeshuis.
Hebben ze hier behoefte aan enzo ja, waar het meest aan.
Ik mag ook maar 20 kilo mee nemen dus moeten wel kleine dingen zijn, en ander is er in de buurt van pretoria een kantoorwarenhuis waar ik het anders kan kopen voor ze?

Ik hoor het graag van je…

Met vriendelijke groet,
Louise

Tshepo ya bana

Kijk ook eens op de site van Bart, hij is net terug http://bartvoet.waarbenjij.nu/

Of op de site van Marion http://www.travelmessage.nl/marion/
Zij is er nu nog en blijft in totaal een jaar!

groetjes Janneke :SOUTHAFRI

Beste Janneke,

Ik ben van januari 2008 - juli 2008 in Pretoria in verband met studie rechten. Ik weet (nog) niet veel van het Afrikaanse rechtsysteem, maar het lijkt me leuk om je te helpen. Als je interesse hebt laat maar weten.

Hey Janneke,

het duurt nog tot eind oktober, dan is mijn contract afgelopen en wil ik naar Zuid-Afrika!

ik vroeg me af, of jullie daar ook een sport instructeur kunnen gebruiken?!

groetjes Mike