Het romantische kasteel Méridon is een Nederlands-Frans cultureel centrum waar het hele jaar door groepen verblijven. Het kasteel ligt in een prachtige omgeving ten zuidwesten van Parijs.
Méridon is in beheer van een Nederlandse vereniging zonder winstoogmerk. Het team vaste medewerkers zorgen er met hulp van stagiaires, vrijwilligers en freelance medewerkers voor dat Méridon een bijzondere plek is voor de groepen die er verblijven.
Vanaf 1 juni 2005 zoeken wij vrijwilligers (18 tot 25 jaar) die het leuk vinden om groepen mensen gastvrij te ontvangen in het kasteel. In teamverband zorgen zij voor de huishouding en zij zijn gastvrouw/heer voor de bezoekers. De verblijfperiode is 3 maanden of langer, gemiddelde werktijden zijn 8 uur per dag en 2 vrije dagen per week. Elke vrijwilliger heeft een eigen kamer op het kasteel met kost en inwoning. Reiskosten worden vergoed, er is een zakgeldregeling van 170 euro per maand en er wordt een reisverzekering tegen ziekte, ongeval en diefstal afgesloten. Eenmaal per week is er 2 uur Franse conversatieles. Meer info kan je vinden op: www.meridon.com
Hallo!
Dit klinkt zeker interessant. Ik en een vriendin zijn van plan om vanaf ongeveer september enkele maanden in Frankrijk te werken. Hebben jullie in die periode ook mensen nodig? En heb ik goed begrepen dat je kost en inwoning gratis hebt en daarbovenop nog zakgeld per maand?
Groetjes Ilse
het lijkt mij wel erg leuk om een tijdje op het kasteel te gaan werken! Ik zou dit alleen wel op korte termijn willen gaan doen omdat ik de komende vijf maanden hier de tijd voor heb. ik heb even rondgekeken op het net, en op de site van meridon en het lijkt me erg leuk. ik hou wel van hard werken en hoop snel te horen wat de mogelijkheden zijn!
Het lijkt me echt superleuk om op het kasteel te werken!
Ik ben ook nog al regelachtig aangelegd, dus ik denk dat ik me goed kan uitleven daar in Frankrijk. Mijn instelling is: de gasten een goede tijd, ik een goede tijd…
Zou ik misschien wel iets meer informatie kunnen krijgen over het kasteel en hoe het zit met de reiskostenvergoeding etc.?
Heb mijn rijbewijs namelijk nog niet, dus ik was even benieuwd wat de reiskostenvergoeding dan is, aangezien trein en vliegtuig aardig prijzig zijn. Ik hoop snel van u te horen en hopelijk kan ik deze zomer dan aan de slag!