Vrijwilligers gevraagd voor nov/dec/jan in centrum voor gehandicapte kinderen Kenia

Voor een centrum dat gericht is op het revalideren van lichamelijk gehandicapte kinderen in Mombasa (Kenia) zoeken wij vrijwilligers. De handicaps van de kinderen betreffen veelal klmpvoetjes, een waterhoofd, spasme of verlammingen door bijvoorbeeld hersenvliesontsteking. In dit centrum kunnen ongeveer 100 kinderen geholpen worden, waarvan 40 niet permanent zijn opgenomen maar op dagelijkse basis komen voor therapie.

Het verplegend personeel (fysio/ ergo therapeuten) hebben heel veel werk en geven 2 x per dag 30 minuten therapie per kind. Belangrijk is echter ook het stimuleren van de kinderen met hun taalontwikkeling, motoriek, zelfvertrouwen en vaardigheden. Vrijwilligers spelen hierbij een belangrijke rol want zij kunnen de kinderen goed aandacht geven en juist met hen bezig gaan met boekjes lezen, spelletjes doen, liedjes zingen en begeleiden met spelen.

Kijk op www.doingoood.nl voor de mogelijkheden. Specifiek voor de maanden november/ december en januari zoeken wij nog versterking van het team van vrijwilligers voor dit project.

Op 18 september en 23 oktober vinden er kosteloze, vrijblijvende informatie bijeenkomsten plaats waarbij je meer informatie krijgt over de inhoud van het werk, de huisvesting en begeleiding ter plaatse en de mogelijkheden. Aanmelden kan via www.doingoood.nl

Geacht mevrouw,

Na het lezen van deze vacature ben ik erg enthousiast geworden!!
Graag wil ik bij deze solliciteren betreffende deze funktie.
Heeft u nog tips om mijn partner over te halen om mij te laten gaan voor een paar maanden?>>>
haha. Leuk je zo te ontmoeten. Had hier nog nooit van gehoord. Heb mij ook aangemeld zoals je ziet.

Groet, Anneke

1 like