Het is weer zover: Komende vrijdag begint voor veel Nederlanders de wintersport. Tot 10 maart 2006 vertrekken iedere vrijdag honderden wintersporters met de sneeuwtreinen van Euro-Express-Treincharter naar de Alpen. Voor hen begint de ‘après ski’ al in Utrecht.
Vanaf perron 15 vertrekken vrijdagavond vanaf 19.30 uur de Alpen Expres, de Ski-Trein en de Ski-Trein Disco naar de belangrijkste skibestemmingen in de wintersportgebieden in Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Frankrijk.
Donderdag
Volgende week zullen de treinen op donderdag 29 december vertrekken, vervolgens zal Utrecht Centraal iedere vrijdag het decor zijn van vertrekkende wintersporters.
**Comfortabel en filevrij **
De sneeuwtreinen van Euro-Express-Treincharter zijn vooral in trek wegens het comfortabele en filevrije reizen. Uiteraard ook wegens het zeer gunstige reisschema. Aankomst en vertrek zijn immers op zaterdag en dat sluit aan op de wintersportaccommodaties die in vrijwel alle gevallen zaterdag als wisseldag hebben.
Na aankomst kunnen de vakantiegangers direct de ski’s onderbinden. Het vertrek is pas de volgende zaterdagavond. Dat betekent dus één hele dag extra vakantieplezier.
Hou er rekening mee dat het reizen met Euro Express Treincharter een risico impliceert.
Ik heb een klacht bij deze organisatie gedeponeerd, waarna het twee maanden duurt voordat ik een brief krijg waaruit duidelijk wordt dat deze organisatie graag alle verantwoordelijkheid van zich afschuift. Wordt vervolgd.
Ik ben vaak met de Skitrein en Alpen Expres naar Oostenrijk gereisd en heb geen problemen gehad. Als je wilt dat het feest al in Nederland begint, zijn het echte aanraders
Het risico begint als er iets misgaat. Zoals bij mij.
Heb met deze volstrekte amateurclub een autotreinreis gemaakt, waarbij niemand me attendeerde op het feit dat je na zo’n reis binnen één dag na aankomst je auto moet wassen. Omdat, als je dat niet doet, je auto schade oploopt door ‘vliegroest’. Afijn, de eerste de beste telefoniste van die club kent dat fenomeen, maar niemand waarschuwt je.
En als je daar dan je beklag over doet, doen ze er twee maanden over om een uiterst formeel briefje te sturen.
Kortom, het gaat goed, zolang alles vlekkeloos verloopt. In geval van problemen is er opeens niemand thuis.