Het kriebelt alweer om nog eens van de grond te komen (neen niet op die manier …) en deze keer gaan de kriebels naar het Franse eiland Corsica! We zouden er eerste week juni heen willen gaan, maar hoor een beetje verschillende meningen over het weer rond die periode. Mogen we een beetje deftige temperaturen verwachten dan? Heeft iemand hier ervaring mee? We zouden rond Ajaccio verblijven.
Volgende vraag zit hem in het feit dat we graag de overstap zouden willen maken naar Sardinië. 'S morgens de boot op naar Sardinië, daar een dagje doorbrengen en 's avonds terug naar Corsica. Is dit mogelijk en haalbaar? Zoja weet iemand wat de beste mogelijkheid is om dit te doen?
Ook tips over het eiland zijn zeer welkom! :zon02:
Wat ons betreft is begin juni de beste periode. Nog niet zo druk en de natuur is nog mooi. Juli en augustus wordt het echt te warm om aktief te zijn. Ga je er kamperen en/of duiken. Wij zijn er al 13x geweest.
Wij zijn een paar jaar geleden 3 weken op corsica geweest met de tent, juni is een perfecte periode om daar te zijn, nog niet te heet nml en het hele eiland is nog groen!
Het was voor ons echt de mooiste vakantie ooit en we hebben toch al echt heel veel gezien! Heb je ook een auto tot je beschikking, want het is een magnifiek eiland om met de auto te gaan ontdekken.
Overtoch naar sardinie hebben wij niet gemaakt dus daar hebben we geen ervaring mee.
Gaaf, als onze kinderen groter zijn gaan wij ook zeker nog eens terug naar Corsica!
Wat gaan jullie doen op Corsica, kamperen of huisje, hotel?
Wij willen daar 20 aug. voor drie weken naar toe met de auto dus als je nog tips hebt hoor ik het graag,
Wij zijn wezen kamperen met de tent, Corsica heeft prima en voldoende campings. We hebben de overtocht gemaakt via Livorno (Italie) dat is de kortste oversteek je vaart er dan maar 4 uur over.
Ik weet niet wat voor een vakantie jullie voor ogen hebben dus afhankelijk daarvan kan je het inrichten, zwemmen, actief mooie plaatsen en mooie natuur, Corsica heeft het allemaal
Veelal prima weer in die periode hoor. Corsica is een prachtig eiland. Ik heb het reuze naar mijn zin gehad. We hebben een auto gehuurd en daarmee het eiland rondgereden. Palombaggia in het zuiden is een fijn strand om verkoeling te zoeken. Als je met de auto verder naar het zuidoosten gaat en uistapt komt je verborgen baaitjes tegen met echt waanzinnige stranden
Verder mag je het plaatje Corte in het binneland niet missen. Je kunt hier prachtige stevige wandelingen maken. onderweg hebben we veel bergeiten en watervallen gezien.