Voorstelrondje

Hi allen,

Mijn naam is Michèl Nelemans, 31 jaar en woonachtig in Voorburg.

Ik ben van plan om in juni 2012, als mijn contract afloopt, een jaar de wereld in te trekken. Iets in me trekt enorm aan dit idee en ik heb besloten dat, als ik ooit een kans wil wagen, ik het nu moet doen! Ik ben nu immers vrijgezel en nog zonder kinderen.

Ik heb de studie Commerciële Economie (HBO) afgerond in 2006 en werk momenteel als leerplichtambtenaar bij de gemeente Den Haag, inmiddels mijn 4e baan sinds ik ben afgestudeerd. Daarvoor heb ik veelal in de horeca gewerkt.

Toen ik 17 was heb ik een jaar in Amerika vertoefd als uitwisselingsstudent en een paar jaar later nog een zomer aan de costa’s in Spanje gewerkt. Ik ben dus wel bekend met het fenomeen ‘er uit zijn’. Nu ik al een keer heb samengewoond en toch al een aantal keer van baan ben gewisseld, wil ik de stap nemen om uit onze hectische samenleving te stappen en een heel ander stukje van de wereld bekijken. Ik mis namelijk een echt ‘doel’ in mijn leven. Ik doe braaf mee in de sociale cultuur waarin we leven, heb veel vrienden, ren van hobbie naar activiteit, van werk naar familie en naar vrienden, en weer terug. Toch mis ik iets in mijn leven, en ben ik op zoek naar meer…
Ik zou het willen omschrijven als ‘Quality of Life’.

Ik kies er voor om eerst nog een dik jaar hard te werken om te sparen en dan de sprong te wagen. Ik ben nu nog aan het onderzoeken waar ik het liefst heen zou willen en of ik dan wil werken of rondreizen.

Maar goed, dit is in a nutshell wie ik ben en waar ik naar op zoek ben. Ben benieuwd naar de mensen, berichten en reacties hier!

Hallo Michèl, welkom op Wereldwijzer!

Wat een mooi vooruitzicht om nu te werken voor je reis. Veel plezier op de site om te bepalen waar de reis naar toe gaat.

Groetjes, Leontien

Hi Leontien,

Bedankt voor je berichtje! Ik moet eerlijk zeggen dat mijn oriëntatie net gestart is hoor, ik ben eerst een lijst aan het maken met gebieden waar ik interesse in heb. Ik onderzoek deze gebieden uitgebreid en wil in mei een keuze hebben gemaakt. Dan wil ik kijken of ik er een lange vakantie van ga maken of ga werken, alles even afhankelijk van mijn financiën en mijn dromen :wink:

Ik moet de website nog een beetje ontdekken, maar ik denk dat ik hier heel veel aan ga hebben!

Nogmaals bedankt!

[quote=“michelnelemans, post:1, topic:86654”]

Hi allen,

Super Michel!!

Veel succes en nog veel meer plezier met je voorbereidingen en uiteindelijk je reis!!
groet,
Sandra