Voorstellen

Hallo, mijn naam is Nora en ik ben geboren op Curacao waar ik tot mijn 10e heb gewoond. Mijn moeder kwam uit Indonesie, mijn vader uit Nederland en samen zijn ze onmiddellijk na hun trouwen naar Curacao gegaan, waar behalve mij, 4 van mijn 5 broers geboren zijn. Als kind had ik bijna uitsluitend contact met Nederlanders en sprak ik alleen nederlands. Ik zat wel op een Curaçaose (meisjes)school maar voelde me daar totaal buitengesloten en eenzaam, achteraf gezien mede door de taal.
Toch is Curacao mij altijd blijven trekken en ben ik ook wel vaker voor een week of wat op vakantie geweest. Zo’n 3 maanden geleden heb ik de stap gezet om vrijwilligerswerk te gaan doen op Curacao om mijn roots weer op te zoeken en te proberen om echt contact te maken met Curaçaoënaars zelf, iets wat ik als kind dus heel weinig had. Het is me enorm goed bevallen en daarom wil ik nu voor langere tijd op Curacao wonen en Papiaments leren.
Ik wil me hier registreren omdat ik graag in contact wil komen met anderen die ervaring hebben met wonen op Curacao en wat daar zo allemaal bij komt kijken.

Hoi Nora, Welkom op Wereldwijzer! Heb je ons Curacaoforum al gevonden? Hier maak je denk ik de beste kans om ervaringsdeskundige te vinden.