Verkeersregel(s) In Italie

L.S.

Je kunt in Italie een Nederlandse auto al van ver zien aan komen…: die hebben overdag geen licht aan.

In Duitsland, Frankrijk schijnt de voorlichting over de Italiaanse verkeersregels beter te zijn: Duitse en Franse auto’s hebben , net als de Italiaanse, overdag hun dimlicht of groot licht aan.

Die verkeersregel geldt hier trouwens al meer dan een jaar.

Zijn er nog andere afwijkende verkeersregels?

Een kennis werd aangehouden en kreeg in een klap drie bekeuringen:

1. geen licht aan
  2. zat (niet handsfree) te telefoneren in een rijdende auto
  3. had de veiligheidsgordel niet om.

Gezien het aantal verkeersslachtoffers in Europa ben ik een groot voorstander van veel strengere verkeersregels en veel grotere boetes dan 3 keer 65 euro, maar tegelijkertijd moet ik toegeven dat ik op dit moment niet weet of dat reflecterend jas dat alle Italianen in de auto hebben en dat ze bij pech-onderweg aantrekken, nou wel of niet wettelijk verplicht is.

Als dat wettelijk verplicht is, heeft mijn Nederlandse kennis geluk gehad dat dat niet gecontroleerd werd, anders waren het geen drie maar vier bekeuringen geweest… :o

Het is al jaren verplicht om buiten de bebouwde kom je lichten te ontsteken. Veiligheidsvestje is niet verplicht voor toeristen in buitenlandse auto’s. Handsfree bellen is toch ook niets nieuws?
Trouwens, masturberen achter het stuur is niet verboden…da’s wel gek!

Originally posted by cattiveria@05-07-2005, 22:14:35
** Het is al jaren verplicht om buiten de bebouwde kom je lichten te ontsteken. Veiligheidsvestje is niet verplicht voor toeristen in buitenlandse auto’s. Handsfree bellen is toch ook niets nieuws?
Trouwens, masturberen achter het stuur is niet verboden…da’s wel gek! **

Is dat licht-reflecterend veiligheidsvestje dus wel verplicht voor als je in Italie woont?

Zo ja, dan ga ik dat morgen subito (onmiddellijk) zo’n vestje kopen daar er wel ruim voldoende redenen zullen zijn waarom dat op de Italiaanse wegen en vooral op donkere landbouwweggetjes zowat door iedere Italiaan gedragen wordt.
(Persoonlijk denk ik iedere keer als ik als ik in het donker zo’n reflectie zie van mijn autolampen: woeps, controle van de carabiniri…, die reflectie van het licht op die van jasjes/vestjes, lijken op die reflecterende vestjes van de brandweer en politie.

Best wel effectief.

Je ziet immers al van verre : daar is iets op mijn weg.
En dus: snelheid omlaag naar 30 Km per uur en onmiddellijk (subito) alarmlknipperichten aan , zodat ook je achterburen snappen: daar is IETS of IEMAND

Distinti saluti
Arturo
P.S.
Masterberende mannen achter het stuur zijn niet strafbaar omdat die nog nooit sinds de invoering van de auto in plaats van het paard/ossewagen ook maar één ongeluk veroorzaakt hebben. Discotheekbezoek(st)ers kunnen na 02.00 uur om de omgekeerde reden (ik bedoel: wel veel ongelukken door teveel alcohol) derhalve in Italie reken op 100, nee ,anno 2005 bijna 1000% controle op alcoholgebruik.

Na meer dan EEN alcoholische consumptie (maakt niet uit wat) ben je in iedere rechtszaak de verliezende en betalende partij.

Bewerkt: Dit bericht is door mij op 7 luglio 2005 bewerkt.