Tv-programma Ned 1

Mijn naam is Nienke Pluijm en ik werk al jaren bij televisieproductiemaatschappijen. Tegenwoordig bij Rene Stokvis. Heb o.a. 18 jr bij de tv - Show van Ivo Niehe gewerkt en mijn laatste programma was Blauw Bloed , een royaltyprogramma voor de E.O.

Nu zijn we weer met een nieuw project bezig, een programma over Nederlanders in het verre buitenland. Ik sta al op verschillende sites all over the world met de volgende tekst :

Voor een televisieprogramma van de publieke omroep op Nederland 1 zijn wij op zoek naar mensen die al enige tijd Nederland hebben verlaten om een nieuw bestaan in het verre buitenland op te bouwen.
Een portret over het leven dat ze opgebouwd hebben, over de onverwachte en mooie plekken in hun nieuwe land, over de typische gebruiken en rituelen van dat land. Wij zijn van plan om in een aantal dagen een mooi portret te maken. Tegelijkertijd filmen we ook in Nederland familie en vrienden: de achterblijvers.

Wat hebben de Nederlanders gevonden in hun nieuwe thuisland , maar wat lieten zij achter of beter gezegd , wie lieten zij achter.

De vraag is zijn er Nederlanders die u kent die nog wel banden hebben met hun vaderland, maar niet in de gelegenheid zijn om vaak hun geboorteland te bezoeken.
Het programma zal gaan over het nieuwe leven aan de ene kant en het gemis van familie en vrienden in Nederland aan de andere kant. Wie van de vrienden of familie wordt het meest gemist?
Wij zoeken kleurrijke Nederlanders met een leuk verhaal, niet puissant rijk, want dan kun je immers op en neer vliegen wanneer je wilt en de achterblijvers.

Bij voorbaat hartelijk dank

Vriendelijke groeten

Nienke Pluijm

Stokvisproducties
003136 5241486

hyehye superleuk idee zeg

wanneer wordt dit waarschijnlijk uitgezonden?

Ik ben heir erg benieuwd naar. Ik woon zelf nog in Nl maar amerika heeft me altijd aangetrokken.Nu ben ik daar deze zomer gaan werken en ook gana reizen. Ook ben ik daar hopeloos verleifd geworden op een amerikaanse jongen en ben nu dus ana het kijken of ik dit schooljaar daar weer stage kan lopen zodat ik ook bij hem kan zijn en als het lukt en het blijft goed gaan tussen ons wie weet verhuis ik dan wel naar amerika!.. Het lijkt me een superprogramma. hoeplijk heb je al enig idee dat als het af is wanneer het uitgezonden gaat worden?

Beste Chantal,

Bedankt voor je reactie! Je hebt een erg leuk verhaal. Wij van “Vertrokken” zoeken echter mensen die sinds langere tijd in het buitenland wonen. Wel kan ik, met jou toestemming, je gegevens doorsturen naar de redactie van een ander programma “Grenzeloos Verliefd”. Dit programma gaat over mensen die hun grote liefde achterna reizen. Als je interesse hebt om mee te werken aan dit programma kun je mij een email sturen. In ieder geval wil ik je heel hartelijk danken voor de moeite en de bereidheid om met ons samen te werken.

Met vriendelijke groet,

Lydian de Poel
Redactie “Vertrokken”
Stokvis 625 Producties

De Steiger 104
1351 AJ Almere
Tel: 036-52 41 471.
Fax: 036 - 52 41 301
Mob: 06-46 128 460

Beste Nienke Pluijm,

Ik ben Anke Bakens en ben in Maart 2007 vanuit Nederland naar Zuid-Afrika vertrokken om mijn droom te verwezelijken. Net zoals zo vele heb ik heel lang geen stap buiten mijn comfort zone gezet, tot vorig jaar. Eindelijk had ik besloten dat het tijd was om te stoppen met dromen en heb een behoorlijke stap richting de onzekerheid gezet. De eerste 4,5 maand heb ik met heel veel plezier vrijwilligerswerk gedaan voor Cheetah Outreach in Stellenbosch in de Western Cape. Het was een geweldige ervaring maar het gaf nog niet genoeg voldoening en toen kwam ik in kontact met het Knysna Elephant Park. Nooit eerder heb ik zoveel waarde gehecht aan: " Everything happens with a reason". Ik ben in de bus gestapt en was onderweg naar Knysna om mijn droom waar te maken.
Ik ben hier nou sinds half Augustus en ben de Volunteer Coordinator van het vrijwilligers project wat ik nou zelf aan het opzetten ben. De uitdaging van mijn leven ligt aan mijn voeten en hoe eng en spannend het ook mag voelen, ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld.

Uiteraard was het moeilijk om mijn familie en vrienden gedag te zeggen op Schiphol maar iedereen steunt me enorm en iedereen weet dat is wat ik moet doen met mijn leven. Het gezegde: “Toeval bestaat niet” was zeker van toepassing toen bleek dat mijn vader een zakenreis had en dat deze reis hem samen met mijn moeder op 500 meter afstand van mij zou brengen in Zuid-Afrika. De travel bug is niet ver van de boom gevallen, in December zal ik mijn dertigste verjaardag vieren en mijn lieve moeder heeft een vlucht geboekt voor een paar dagen Knysna! Ik hoef dan niet lang te wachten want in Februari zal mijn zusje “op visite” komen met haar vriend.

De toekomst van het vrijwilligers project hangt af van mijn inzet, mijn droom zal dus zeker werkelijkheid worden. Mijn visum verloopt 16-03-2008 en dus zal ik richting Nederland moeten. Echter, wanneer alles verloopt zoals ik verwacht, zal mijn enige reden om naar Nederland te gaan zijn om mijn spullen te verkopen en geld bij elkaar te sprokkelen om terug te komen. Terug te komen om me hier voor altijd te vestigen!

Hoop dat mijn verhaal aansluit op wat u zoekt en mocht u meer vragen hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

Vriendelijke groet
Anke Bakens