Turkish Tea Time deel 63

@ filiz, je mag/ moet altijd je verhaal kwijt!!

ikke wilde ff zeggen hoe en wat, maar ga nu weer ff genieten hiero
:dag:

Filiz, van mij mag je je vehaal doen over je askim.

@Karin,

nieuw bij Tea Time ?

antonieq, ja en nee.
ik ben 3 weken naar mijn askim geweest en daarvoor had ik me eigen al een x voorgesteld

@Karin,

in Turkije neem ik aan.

Waar, als ik vragen mag?

natuurlijk mag je dat vragen
ik ben in alanya geweest.

Alanya, èèn van de weinige plaatsen waar ik nog nooit geweest ben.
Maar dat gaat zeker komen.
Verwacht aankomend jaar al

mijn 5 x al.
maar maar nu zal het wel ff duren voordat ik weer ga mijn askim moet het leger in

Heb even snel naar de trekking van de Staatsloterij gekeken.
10€ 70, lang niet genoeg om snel weer naar Turkije te kunnen gaan :frown:

@Karin,

leger in, voor de volle 15 maanden?

En weet je ook al welke plaats.

Als tie uit Alanya komt zal hij wel ergens bij Istanbul terecht komen denk ik

oke komt ie…
askim zn ouders vinden mij niet goed…ik ben geen turkse…ik ben geen moslim…
maar omdat het allemaal redelijk serieus wordt ivm volgend jaar…is het toch belangrijk wat onze oders ervan vinden…
de mijne wat minder…want hier gaat het gewoon heel anders dan daar.
daar hoor je te doen wat je ouders zeggen…
askim heeft al zooo veel thuis gepraat over ons…in de zomer werd hij zelf de deur uitgeschopt…
zijn broer heeft voor ons gepraat…een van zijn zussen heeft zich moeite gedaan…maar zn ouders willen niks van me weten
vandaag dus maar weer eens gepraat…maar weer het zelfde verhaal…
zijn ouders zijn er vast van overtuigd dat als we eenmaal getrouwd zijn het niet van lange duur zal zijn…
enn pff…ik weet het ook niet…
mijn vriend is er nu over aan het denken om alvast het huis uit te gaan…of bij zn broer te gaan wonen…
tis moeilijk…ik wil gewoon niet dat ze door mij constant ruzie hebben…maar ik kan ook niet zeggen: tja als je ouders het niet goed vinden…laten we er dan maar mee stoppen…
bovendien is dat ook niet wat askim wil…maar tis gewoon K*T

sorry…is er een beetje een touw aan vast te knopen?

ik heb deze x geen lot gekocht haha de vorige x had ik er 5 en gewoon niks gewonnen.
hij moet naar Balikesir

Balikesir ken ik wel.
Ligt schuin boven Izmir.

Ben er ooit geweest , maar kan wel 15 jaar geleden zijn.
Mijn ex-zwager zat daar toen op de universiteit

filiz,
ja dat is zeker k*t.
ik hoop dat het goed komt.
ik heb ook al 1000x gevraagd aan mijn askim of het geen probleem is dat ik hollands ben. ze zeggen van niet ik heb ze de laatste x dat ik daar was ontmoet en ik heb het daarna nog wel 100x gevraagd en ze vonden mijn goed, maar ik ben er toch bang voor want de moeders zijn vaak de baas.
jij gaan toch al een tijdje met elkaar toch??

antonieq,
ik ben ook van plan om daar heen te gaan want ik heb al van veel mensen gehoord dat het daar mooi is.

Filiz,

ja er is een touw aan vast te knopen.

Ik weet niet waar jou askim vandaan komt, maar is het geen optie voor jou om Moslim te worden?
Al is het maar uit naam, je hoeft je niet aan de regels aan te passen.
Ikzelf ben ooit ook voor mijn , eerste, vrouw moslim geworden.
Enige wat ik hoefde te doen was in aanwezigheid van een hoca,moslim-priester, een versje op te zeggen en ik was moslim.
Voor de rest is het geen varkensvlees eten, maar dat was voor mij geen lastig iets omdat ik het toch al niet lustte.

Ik weet het, klinkt misschien een beetje schijnheilig maar als je daar het leven van jou en askim aangenamer mee kan maken.

Denk dat jou ouders. zoals veel nederlandse ouders wel begrip op zouden kunnen brengen voor die “aktie”.

ja daar hebben we ook al over gedacht…
en ook tegen zn ouders gezegd…zeg het maar…moet het? dan doet ze het?

ach het levert niet veel op

@Antonie: Wat heeft je geloof voor betekenis/waarde, als je voor je geliefde een geloof “aanneemt” Sorry, de grootste BS die ik hoor vandaag!!! Geloof komt uit je hart, of omdat je dat uit overtuiging aanneemt, maar niet omdat mensen je dan “accepteren” !!!

Ik dus thuis, Bloem op DE stoel… en ik zo ook!!!
Tot morgen
:dag:

als ik nu in turkije ben een ik ook geen varkens vlees…en met een kort rokje zal je me ook niet aantreffen…
wat is het verschil dan…?

@karin…ja 2 jaar