Ik ga er ook maar mee ophouden voor vandaag. Ga denk ik, nog ff babbelen boven en tv kijken. ![]()
Weltrusten ook allemaal en tot morgen.
Selamat tidur. ![]()
Ik ga er ook maar mee ophouden voor vandaag. Ga denk ik, nog ff babbelen boven en tv kijken. ![]()
Weltrusten ook allemaal en tot morgen.
Selamat tidur. ![]()
Ik was ff aan het MSNen met een collega en die doet er nog een bietje lang over enzo, maar die heb ik al weggewipt. :redface:
mijn vrouw werkt voor de cultuur afdeling van een wijk van Izmir ,
konak.
Haar taken zijn vertalingen eng-turks en andersom , organiseren van tentoonstellingen , opera’s , toneel maar ook rondleidingen geven in de directe omgeving van Izmir waar Efes ook ondervalt.
Maar omdat ze “maar” medewerker is en geen gemeente ambtenaar heeft ze èn een laag inkomen èn mindere arbeidsomstandigheden wat o.a inhoudt dat ze voor de helft van het loon van wat haar ambtenaar collega’s krijgen vaak zaterdagen terug moet komen en ook meerdere keren per week van 8 tot 21 werkt.
Ikzelf kan niet zomaar een baan daar krijgen , zit je weer met die turkse wet dat een buitenlander alleen werk kan krijgenwat een turk niet zelf al zou kunnen.
Ook zou ik mijn tot nu toe opgebouwde pensioen kwijtraken.
Toeristen industrie zou makkelijker kunnen maar dan zit je weer met hetgene dat dat niet bevordelijk is voor een gezinsleven.
Met mijn vrouws diploma’s en kunnen is het , op dit moment, beter om in nederland te zijn .
@Roanna,
weltrusten :slapen:
toch nog bijna de 6000 gered vandaag ![]()
@ antonie, goed overna gedacht dus
tis allemaal nog niet 1,2,3 te doen he?
@ roanna, trustellll
Als zij dat ook wil, om hier te kunnen/willen wonen, werken en leven, lijkt mij dat ook de beste oplossing Antonie. Hier hebben jullie het dan lijkt mij, beter. Maarja, jullie moeten ook gelukkig zijn he, maar dat moet je dan nog ervaren.
Oh ja, ik zou naar bed he? :dag: Doei :kus: :dag: :slapen:
idd lang overnagedacht en veel over gesproken.
Situatie is op dit moment zo als ik het in mijn twee eerdere langere berichten beschreven heb maar kan ook zomaar weer veranderen.
Mogelijkheden zijn , nog steeds, dat mijn vrouw door al haar contacten daar ineens wel een betere ( betaalde) baan krijgt ze werkt nu ruim onder haar opleidings niveau.
En dat ik wel die èèn van de meerdere multinationals kan gaan werken in Manisa wat maar 30 minuten vanaf Izmir ligt.
Dan gaan we toch voor Turkije.
We pakken elke reele mogelijkheid om toch in Turkije te kunnen wonen en leven.
@Roanna,
we hebben het voordeel dat ze twee jaar in Engeland heeft gestudeerd
en daardoor al een beetje een idee heeft om ver van huis te zijn en in een europees land te wonen.
weltrusten maar weer ![]()
@ antonie, is ze ooit wel eens in NL geweest…?
wat als ze het nou nix vind… lijkt me zooo moeilijk
ook van die mensen die naar australie verhuizen terwijl ze er nog nooit geweest zijn… lijkt me zoooo moeilijk!
ga ik nu gewoon het mailadres van mr. D. Morrison uit Canada krijgen???
whahahaaa
:tssk: jammer… wil het niet geven
nou ja, vraag ik het hem over 2 weken zelf wel…
nee nooit in nederland.
Maar wel twee jaar in engeland, is wel niet helemaal te vergelijken
maar wel het idee van een europees land met veel culturen.
Ver weg van huis zijn is ze daardoor ook al een beetje gewend.
Ze weet ook dat het maar 3 uurtjes vliegen is wil ze wel terug naar huis kunnen gaan.
D.Morrison?
Ik ken alleen Jim of Van
@ antonie en dat noemt zich een schaatsfan??
mr. Denny Morrison gaat hardstikke goud winnen in vancouver 2010, 2x zelfs (1.000 en team) en zilver op de 1.500
tis maar ff dat je het weet ![]()
maar goed, vraag zn mailadres en of ie naar baselga gaat a.s wedstrijd zelf wel…
kan toch niet om mijn spandoek to be heen…:D:D
ik kijk regelmatig , vrijwillig
… schaatsen maar die naam is me nog nooit echt opgevallen.
Ik moet wel bekennen dat ik af en toe in de war kom met bepaalde schaatnamen. :o
Weet nooit of Witherspoon en Davis nu amerikanen of canadezen zijn.
@ antonie
mr. Denny Morrison is Canadees (1000 en 1500 en team)
mr. Jeremy Wotherspoon is ook Canadees (ijskonijn, 500 en 1000)
mr. Shani Davis is Amerikaan en tja… overal goed in :S helaas ![]()
hij schaatste eerst in Calgary en met een Canadese coach, dus allicht vandaar de verwarring, maar je zou het verschil toch goed kunnen zien als ze hun schaatspakkie aan hebben?? :hihi:
trouwens, Davis (afro amerikaan) wordt binnenkort vader van :paranoid: hoe heet ze ookalweer, nou ja igg een Japanse amerikaan… ben benieuwd hoe dat kindje er uit gaat zien
ik denk dat ik maar eens beter op ga letten bij de wedstrijden dan.
p.s
Er zijn toch ook van die wedstrijden waarbij de schaatsers niet voor hun land maar voor een bepaalde team uitkomen?
Of ben ik er nu helemaal vanaf?
@ antonie, dat soort wedstrijden ken ik niet
je hebt teampursuit, maar das per land, en je hebt landenwedstrijden, maar de teams tegen mekaar?? nee…
misschien bedoel je het NK ofzo? als alle NL-ers in hun teampak rijden ipv het Nederlandse pak met hun teamlogo/ sponser erop???
ik heb wel eens wedstrijden gezien waarbij mensen uit verschillende landen samen reden in een pak van mijnheer scheringa.
Ik kan me alleen niet direct herinerren of het ook ergens om ging.