TTT deel 51!!!!

@toos
Ik werk 40 uur, maar straks ga ik eerst mijn vakantie-uren opmaken. Ik heb nog zo’n 8 weken staan, ik ga voorlopig de donderdag vrij nemen. Als dan blijkt dat ik het werk ook in 32 uur af kan krijgen, dan wil ik (mits dat mogelijk is) straks 32 uur gaan werken.

Full time job dus, wel fijn dat je dat nu zo kan regelen. Zou het veel uren vinden hoor.

Mk…pffff dat meen je niet 40 uur werken, een huishouden, en 2 kleintjes…veel hoor heel veel…en hoe zit het met ouderschapsverlof…kun je dat niet aanvragen, als je het een beetje goed speelt heb je ongeveer 3 jaar een dag in de week minder.

Krijg ik het contract voor G. voor het kinderdagverblijf en bleek dat hij alleen voor woensdag staat genoteerd i.p.v. woensdag en vrijdag.
In 1e instantie had ik een formulier ingevuld voor M. waarbij ik voor beide dagen gevraagd had. Achterop het formulier had ik geschreven dat ik zwanger was en dat het in oktober dus zou gelden voor 2 kinderen.
Dat was uiteraard niet voldoende, ik moest voor G. ook een formulier invullen en daarbij had ik wel een kruisje gezet bij woensdag, maar vrijdag was ik vergeten.
Vanmorgen direkt maar gebeld en gelukkig was het geen probleem ook hem ook op vrijdag te plaatsen. Oeps, ik kreeg het al een beetje benauwd, stel je voor dat er geen plaats was.

3 jaar een dag in de week minder dat is wel lekker dan…Maar is dat wettelijk?Hoorde van me collega hier dat ze ouderschapsverlof in een half jaar moet opnemen met een uitloop tot een jaar…En die ouderschapsverlof dag wordt ook niet door betaald hoorde ik…

Mk,40 uur das aardig wat met 2 kindjes…

Viva,je hebt het allemaal goed verwoord hoor…

@viva
Als 4 dagen niet zou mogen, kan ik idd nog ouderschapsverlof aanvragen.

Toen M. was geboren bleef hubs thuis om voor haar te zorgen. De laatste tijd werkte hij zoveel dat we steeds meer oppas nodig hadden. Daarom gaan ze nu 2 dagen naar het dagverblijf, ik een dagje en hij nog een dagje.
En nu dat hubs veel werkt, dan kan ik idd wel een dagje minder.

Geen idee, bij ons werken er vrouwtjes die hebben 3 jaar lang ouderschapsverlof (onbetaald, maar dat is het altijd volgens mij)

Beps weet jij dit ??? (*WV toch)

@trl
Ik heb er nog niet verdiept in de ouderschapsverlof, maar je kan het wel eerst voor 1 kind aanvragen en daarna nog weer voor het 2e kind. Voorlopig heb ik nog heel veel vrije dagen staan, dus ik kan nog wel even vooruit. De baas vond het geen probleem dat ik eerst mijn vrije dagen op ging maken, dus ik heb hoop dat hij teruggaan naar 4 dagen ook niet zo’n probleem vindt.

Bij sommige bedrijven krijg je wel een gedeelte doorbetaald. Mijn zus werkt in het LUMC en zij kreeg wel een klein gedeelte salaris. Bij ons is het iig wel onbetaald.

Je werkt 1 dag in de week minder krijgt dus ook die dag niet betaald, maar nadien kun je weer gewoon terug komen op de volledige tijd…
en 1 dag minder werken scheelt geloof ik ongeveer 250 euro per maand dat je dan minder verdient, het ligt er natuurlijk aan hoeveel je uurloon is maar reken tussen de 200 en 300 euro…(dat kost volgens mij een kinderdagverblijf ook)

Mk. wat voor een werk doe jij??? kantoor???

misschien is het ook wel cao bepaald, mijn buurman had ook ouderschapsverlof…eerst zij, toen hij… 4 jaar lang zo uitgezongen…(hij werkt bij het ministerie…geen idee welke)

Oooo meisjes ik ben lekker thuis…mocht eerder weg van mijn chef…heerlijk…vanochtend ff gesjeesd op het werk, alles weggewerkt, nu lekker thuis…heerlijk…
kom ik thuis, buurvrouw in paniek, heeft ze sinds afgelopen woensdag een poesje van 7 weken, die niet goed werd behandeld in het gezin waar hij was geboren, verkeerde voeding ect…heeft ze hem al meegenomen…is hij ontsnapt, (zoonlief had het raam open laten staan)… we hebben overal al gezocht maar die is echt niet te vinden, en hij was zooooo piepklein…maar die weet de weg naar huis nog niet na 5 dagen…ben benieuwd of we hem nog vinden…

@MK
Zou lekker zijn als je 4 dagen kon gaan werken, 40 uur is wel erg veel met de kids en het huishouden.

@Viva
Een staande ovatie … mooi gezegd!

@Cyn
Mooi links laten liggen dus, is zonde van je energie. Die moeten je bewaren voor in Gümbet :wub:

Marion: ja dat wijf laat ik wel links liggen hoor :finger:… En die energie ga ik inderdaad in gümbet opmaken :smiley:

Voor nog geen EUR 88,48 per maand, mag ik M. 2 dagen per week bij het dagverblijf brengen. Dat is 10,20 per dag en bij een 2e kind krijg je nog meer terug van de belastingdienst, dus voor 2 kinderen moet ik nog geen EUR 20,-- per dag betalen.

dat valt reuze mee.zeg MK

Dat is inderdaad te doen MK,en het voordeel van ouderschapsverlof is dat je pensioen opbouw wel volledig door gaat en inderdaad dat je na die tijd weer volledig terug kan komen.

VIVA: :wub: Thanks!!!

MEIDEN VOLGENDE WEEK>>>>>>> DAN…

Wij hadden ook het idee dat het allemaal veel duurder zou zijn.
Tegenwoordig hoeft je je baas niet meer te vragen of hij ook een deel wil betalen. Een bepaalde werkgeverspremie is hoger zodat iedere werkgever voor iedere werknemer als het ware een deel voor kinderopvang betaalt. Dat krijg je dan als korting weer van de belastingdienst terug.