Wie weet wat de temperaturen zijn in december in het hoge atlasgebergte? circa 3000/ 4000 meter hoogte. Tips voor de voorbereiding? Ook hoor ik graag ervaringen en tips van mensen die een trekking hebben gedaan in het hoge atlasgebergte.
Hallo Jasmin,
Dan moet je al met minustemperatuur rekenen eventueel ook sneeuw op die hoogte: ik was daar 2 weken op trekking in Mei, we zijn de Mgoun, een 4000er op geweest en zelfs toen hebben we een behoorlijke sneeuwbui gehad, op de tentjes lag smorgens zeker 15 centimeter! Ook spannend, maar niet ongevaarlijk…en wat natuurlijk altijd in het hooggebergte is: grote temperatuurverschillen tussen dag en nacht, dus aangepaste kleding.
Heb je je al eens met de hoogteziekte bezig gehouden: lees er anders wat over in het internet: op die hoogte is dat al goed mogelijk.
Ga je met een groepsreis, individueel? Heb je een goede guide enz?
Je moet er ook mee rekenen, dat je gedeeltes van de haute Atlas geen Mobileverbinding hebt.
Maar als je het treft en het weer speelt mee, dan kun je daar echt prachtig lopen: het is nog wild, dagen geen civilisatie, ik vond het heerlijk.
In ieder geval vast heel veel plezier, ik ga zeker ook weer eens die kant uit!
Groetjes, Marjon