Tips Cyprus

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen misschien in mei/juni dit jaar naar Cyprus, voor een week of 2.
Wat is handig om te doen? Wij zijn meer van het dingen bekijken dan op onze gatten op het strand zitten, dus is het handiger om een rondreisje te maken of vanuit 1 plek alles te bekijken (en welke plek dan?)?
Wij zijn bereid een huurauto te nemen.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

Het is zodanig overzichtelijk, en er is in binnenland ook zodanig weinig accomodatie, dat strandhotel plus huurauto toch het beste uitkomt voor velen. Beide strandregio’s aan het zuiden. rond Paphos airport en rond Larnaca airport en beiden zo’n 80 km links en rechts daarvan, hebben hun charmes en uitstapjes; in het midden (tussen Limassol en Nicosia) bijvoorbeeld het mooie Troodos gebergte waar je zeker 3 dagen in verschillende bezienswaardigheden bezig kunt zijn; en toch maar 1.5 uur van de kust.
Als je voor het Turkse noorden kiest zal net zoiets gelden. Het is niet gemakkelijk om met huurauto de ‘grens’ over te steken maar met sommige huurbedrijven schijnt het te kunnen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor je reactie! En die tip van de huurauto die de grens niet over mag is inderdaad wel even iets om goed naar te kijken! :slight_smile:

Hoi Linda!

enkele jaren geleden was t ook mogelijk een fly drive te boeken voor Cyprus. Bij aankomst op de luchthaven ontvang je je huurauto. Je slaapt iedere paar nachten in een andere acco. in een andere plaats. Ik vond het echt een aanrader, iedere plaats en omgeving heeft z’n eigen bijzonderheden, en overal is wel iets te zien. Zo zie je echt het hele eiland.

veel plezier alvast!
Groetjes Manon