This is me..

Ik ben Janiek, 17 jaar en ik woon in het Gooi. Al sinds ik het me kan herinneren droom ik ervan om te emigreren, omdat ik me in Nederland nooit thuis heb gevoeld. Altijd rotweer, iedereen zit altijd maar te stressen en maakt zich druk om (naar mijn mening) onbelangrijke dingen.
Al vanaf kleins af aan reis ik veel. Met 3 maanden oud ben ik naar Amerika geweest, ik ben een aantal keer naar Spanje geweest, Portugal, Costa Rica, Aruba, San Fransisco, New Mexico, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italie, en voor volgend jaar staan New York, Yellowstone en Albequerque op de planning.
Mijn favoriete vakantiebestemming heb ik niet, ik vind dat iedere plek zijn mooie dingen heeft. Ik ben verliefd op Baby Beach (Aruba) en op haar witte stranden en lichtblauwe zee, maar de skivakanties en berglandschappen in Oostenrijk zijn voor mij ook goud waard.
Nou goed, waarom ik op deze site terecht ben gekomen… Volgend jaar ga ik eindexamen havo doen, en daarna wil ik Media gaan studeren in Amsterdam. Het plan is om daarna een jaar naar Key West te gaan (florida) om verder te studeren. Maar ik heb al gemerkt dat je daar niet zomaar komt. Ik hoop dat jullie wat goede tips voor me hebben!

Geloof me, het zijn niet alleen de Nederlanders die stressen en zich druk maken om onbelangrijke dingen. :wink:
Overigens een mooi ideaal heb je om na je studie voor een jaar naar Florida te gaan, ik hoop voor je dat het erin zit. Good luck!

En last but not least, welkom op het forum!

Leuk verhaaltje :dag:. Goed om te horen dat je zo kunt genieten van de wereld om je heen. De enigste tip die ik je kan geven is om nooit je dromen op te geven en er gewoon voor gaan! Succes.

Hallo Janiek, welkom op Weredlwijzer!

Inderdaad prettig als je kan genieten van de wereld om je heen. Ben je al op het Amerika Forum geweest? Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Veel plezier met de voorbereidingen en in Florida.

Groetjes, Leontien