Test Wereldwijzer Android app

We hebben een Wereldwijzer app voor Android telefoons laten ontwikkelen. De eerste versie hebben we net ontvangen. Dus…wie wil helpen de Wereldwijzer Android app te testen?

Je kunt de app nog niet downloaden via de Android store. De app kun je downloaden door het bestand dat je onder dit bericht vindt te uploaden naar je telefoon.

Bijvoorbeeld: Bij de HTC Desire maak je gebruik van HTC Sync op je computer. Daar kun je een app selecteren op je computer (.apk extensie) die dan automatisch aan je telefoon wordt toegevoegd.

Plaats je bevindingen svp hieronder!

Dit bericht plaats ik via de Android app. Erg handig, nog beter dan de iPhone app!

Sent from my HTC Desire using Wereldwijzer App

Hoi, ik heb de samsung galaxy s. krijg bij downloaden het bericht dat de inhoud van de app niet door mijn telefoon wordt o dersteund.

Hmmm… dat is vreemd. En heb je 'm geprobeerd te downloaden via je telefoon (dus via internet op je telefoon) of via je computer waarna je 'm op je telefoon probeerde te zetten?

Ik ben niet de meest technische… maar ik zat via mijn gsm op internet op jullie site. Hierbij op de app gedrukt, Ik krijg dan het volgende bericht

! Download uitgevoerd. De inhoud wordt niet ondersteund op de telefoon.

Misschien is er iets mis met mijn gsm instellingen??? Misschien iemand anders met de Galaxy S die het wel lukt?

Ik denk dat een telefoon niet op die manier op app kan installeren. Je zult 'm op je pc moeten downloaden en vervolgens op je telefoon moeten zetten.

Dit is overigens nu alleen op deze manier omdat het een testversie is. De uiteindelijke app zul je gewoon via de market kunnen downloaden.

Ik heb hem inderdaad via m’n pc op mijn telefoon (sd card) gezet. Daarna installeren met Astro of AppInstaller (te downloaden in de Android Market).

Eerste indruk is prima. Werkt makkelijk en overzichtelijk. Nog geen rare dingen tegengekomen! Volgende week op vakantie kan ik hem nog meer gebruiken, ik wil natuurlijk wel mee blijven doen om die tickets naar Barcelona te winnen (Nationale Reisquiz).:vak02:

Ik hoop voor jou dat je hem gebruikt via WIFI, anders heb je leuke extra kosten straks… wordt het een dure reis naar barcelona :slight_smile:

In het buitenland zet ik altijd dataroaming uit. In bijna alle hotels heb je wel wifi tegenwoordig, in sommige hotels ook gratis. Ik ben net een weekje in Frankrijk geweest en heb daar de Wereldwijzer Android App ook via wifi getest. Gaat lekker snel :smiley:

@ zoete: wat voor telefoon heb je? Dan weten we dat ie in ieder geval op dat type ook werkt…

Ons hotelletje in Portugal heeft inderdaad ook gratis Wifi, dus daar kunnen we mooi gebruik van maken.

@Jeroen: Ik heb een SE Xperia X10.

Ik zou m graag willen testen…
Krijg ik dan van jullie een Android-telefoon? :chin:

Is er al een app voor de BlackBerry ?!

Nog niet, maar misschien dat die er ook komt.

Oke, thx :slight_smile: !

heb hem even getest en lijkt goed te werken.
Bijgevoegd een QR code om hem makkelijk te kunnen downloaden.
Ik heb trouwens een HTC Legend en heb hem gewoon op mijn telefoon gedownload en geinstaleerd.

http://joachim.koblitz.info/qr.png

Hoe werkt dat ook alweer met zo’n QR code?

Ik kan me herinneren dat je met een BlackBerry gewoon een foto ervan moet maken. Wellicht dat het ook zo werkt met de Android phones?

ja je hebt verschillende applicaties die deze QR code’s kunnen lezen.
bijv. barcode scanner

Als je op de Android market zoekt op “Barcode scanner” vindt je hem wel (ik gebruik die van ZXing Team)

Daarna gewoon opstarten en de QR code scannen op je scherm en hij vindt de link, of whatever er in de QR code zit.

Ik heb hem vandaag geinstaleerd, dus ben benieuwd. Ziet er in elk geval goed uit!

Heb hem geinstalleerd op mijn Acer Liquid E zonder problemen.Erg handig voor als wij in mei terug naar de USA gaan.
Heb hem wel eerst naar mijn computer gedownload en nadien naar de telefoon gekopierd en met Astro geinstalleerd zonder problemen