Taalreis italiaans - "bij de lerares thuis" - op het eiland Elba in Toscane, combineer vakantie en cursus

Ik ben nederlandse en ik woon al 36 jaar op het eiland Elba, het grootste eiland van de toscaanse archipel. Ik ben echt verliefd op “mijn” eiland omdat het zo mooi is. Jaren geleden ben ik hier komen wonen, hoe?..ja ik werd verliefd en trouwde. Ik heb mijn studies hier voortgezet, Istituto Magistrale in Rome en de Universiteit in Pisa, dus nu ben ik docente op de lagere school. Waarschijnlijk de enige buitenlandse, die italiaanse les geeft aan italianen ha ha ha. Italiaans is een schitterende taal en ik geef graag les. Maar ik geef ook alle andere vakken.

Ik woon in de buurt van Portoferraio, even buiten de stad tussen de wijngaarden en de olijfbomen op 500 meter van het strand “Le Prade”, dus in de zomer, die hier lang duurt, geniet ik iedere dag. Het eiland maakt deel uit van het Nationale Natuurpark, er is hier dus een ongerepte natuur en een diepblauwe heldere zee. Maar in de zomer doe ik ook cursussen italiaans voor nederlanders met de formule “bij de lerares thuis”, het is een intensieve cursus en alleen privé lessen, dus geen school. Echt een combinatie van lessen en vakantie. De cursist heeft een apart gedeelte van het huis, met tuin en terras, geschikt voor twee personen, het is niet noodzakelijk dat de tweede persoon ook de cursus doet. Ik spreek alleen italiaans met de cursist, ook begrijp ik natuurlijk zijn eventuele moeilijkheden omdat ik zelf nederlandse ben. Een onderdompeling dus.

http://www.lessenitaliaans.com/

Het eiland is echt de moeite waard een bezoek te brengen, het is één uur varen vanuit de kust van Toscane…