Surfen in Australie

hey,
ik zou graag binnen enkele maanden naar australie reizen, met een vriend, voor een maand of 6. we willen daar gaan surfen, maar ik heb een beetje schrik dat ik daar niks van ga kunnen, daarom wou ik vragen of er geen manier is om dit thuis (in belgie) al wat te oefenen??? kan dit? zo ja, hoe? kan ik het thuis leren? kan ik het mss leren door te leren skateboarden fzo???
:zon02:

Ga naar Margaret River!! Daar naar de lokale surfschool. De beste manier om te leren. Margaret River is the place to be!

Persoonlijk vind ik de zonnegroet in de yoga een erg goede oefening: het naar voren brengen van je been vanuit ligstand zit daarin en het staan is in eerste instantie gewoon het lastigste.
Verder: gewoon gaan doen, overal zijn wel klasjes voor beginners, vergelijk het met een skipiste.

Hey plyrlrns,

Surfen is inderdaad erg gaaf om te doen. Ben afgelopen jaar al eens geweest en ga denk ik dit jaar weer naar OZ, hopelijk heb ik naast werken ook nog een weekje tijd om te surfen.

Betreft het leren surfen er zijn daar een heleboel surfscholen die je van A tot Z leren surfen, dus het is waarschijnlijk een goed idee om België/Nederland een paar lessen te nemen inderdaad. Maar je hoeft niet bang te zijn om beginnend surfer te zijn, want 99% van je surf-klasgenoten zullen het ook voor het eerst doen. Op onze website (www.traveldevils.nl) vind je meer over surfpakketten in Australië.

ps. Skateboarden is misschien handig meegenomen om je balans leren te bewaren, maar het is een totaal ander techniek, dus dat hoef je niet op te pakken voordat je naar Australië gaat :wink:

Groetjes Sjors Tromp
www.traveldevils.nl