Standplaatshost

Zijn er hier mensen die ooit als standplaatshost voor een grote Nederlandse touroperator in Spanje hebben gewerkt?

Is er een bepaalde opleiding vereist of mag iedereen dat doen. Ik heb zelf een HBO lerarenopleiding Spaans afgerond en werk sinds drie jaar in het avondonderwijs als docent Spaans. Ben nu op zoek naar iets nieuws.

Je hoort vaak van mensen dat het heel zwaar werk is, maar is dit ook zo? Wat zijn de voor- en nadelen? En net zo belangrijk: wat zijn de verdiensten? Levert het echt zo weinig op? Krijg je provisie als je excursies verkoopt? Is het waar dat je zelf voor sociale verzekeringen, ed. moet zorgen?

Ik zou dit het liefst doen vanaf oktober, aangezien ik tot en met september andere werkzaamheden verricht.

Op dit forum vind ik er nauwelijks informatie over. Wie kan mij wat meer vertellen?

Let op: het gaat mij echt om standplaatshost en dus niet om reisleider.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Peer

nou ik kan je wel iets info vertellen, alleen heb ik zelf niet de ervaring over het werken als host in spanje.
Zelf heb ik 2 seizoenen gewerkt als hostess in Turkije.

Het werk is inderdaad ergggg zwaar…tenminste in Turkije wel…
Het salaris ligt bij de meeste organisaties vrij laag, maar er zitten er ook een paar tussen die wel redelijk zijn en waar je het minimum loon krijgt.
Verde rkrijg je commissie over de excursie verkoop.

Denk alleen dat het lastig is voor e periode waarin je wilt.
Het seiuzoen begint begin april vaak en vanaf die tijd willen ze dan iemand hebben…en niet zomaar aan bijna einde van seizoen…

Maar wie weet lukt het…succes !

Dat idee had ik al. De zomer is meestal de drukste tijd, maar ik ben pas vanaf oktober beschikbaar.

Het lijkt me in ieder geval wel een mooie baan waarbij je actief bezig kunt zijn en niet zoals nu altijd maar thuiszit.

Bedankt voor je reactie.