Spelletje: De Grote Wereldwijzer.nl Quiz

a: Bangkok
b:Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit,
c:
De stad van engelen, de grote stad, de woonplaats van de Smaragdgroene Boeddha, de ondoordringbare stad (in tegenstelling tot Ayutthaya) van de god Indra, de grote hoofdstad van de wereld die met negen kostbare edelstenen is begiftigd, de gelukkige stad, rijk aan een enorm Koninklijk Paleis dat de hemelse woonplaats gelijkt waar de gereïncarneerde god regeert, een stad die door Indra is gegeven en die door Vishnukarn is gebouwd.

beste danielle heeft het helemaal goed !!! (wikipedia ???)

Aan jou de volgende vraag…

hahah helemaal wikipedia ja:D en een beetje van een andere site.
ik moet ff nadenken over een vraag hoor

Huh ? Had ik het dan niet juist ?

Ja seeeg, rare dingen hier hoor … :paranoid:

Ja, sevgilim, je had de vraag van marloth helemaal goed, maar het was helemaal niet de beurt van marloth… Het was nog steeds Dave’s beurt, dus daar moesten we even op wachten.

Liefs,
Carolina

Ow…ok dan maar…leuk…

Ik hou het dan toch bij de fotoquiz…:wink:

Leuk spelletje, ik doe mee!
Nieuwe vraag: Waar ligt de grootste krater ter wereld, die veroorzaakt werd door een meteoor?

Hint: De doorsnede en omtrek van deze krater zijn respectievelijk 1.22 en 3.86 km…

Als ik het nu goed heb, denk ik dat het de beurt is aan Beste_Danielle om een vraag te stellen…

Inderdaad sevgilim. Heb je helemaal gelijk in. Dussss… Leuk dat je mee wilt doen, Niccool, maar je moet even wachten op de vraag van Beste_Danielle. Als je die vraag goed hebt, zou je jouw vraag mogen stellen.

Moet bekennen dat ik het foto spel toch wel leuker vind.

En…Beste_Danielle, wat word de vraag…Heb net deze quiz ontdekt…kan leuk worden, duzzzz kommaarop!!
:hihi:

ja Carolina, vind ook de fotoquiz leuker… Want met deze kan je gewoon in google intypen en weet je het antwoord direct, de foto’s zijn spannender :wink:

sorry dat het zolang heeft geduurt, ik heb geprobeert en vraag te maken die je niet zomaar vind in google maar dat is ni makkelijk…:S naja hier komt ie:

Welk volk droegen kleren die gemaakt waren van katoen of wol? De mannen droegen een lendedoek en daarboven een tuniek. Aan hun voeten hadden ze sandalen en ze hadden wollen koortjes in hun haar.
Ik wil ook 3 landen weten waar de leefden/geleed hebben.

nou eitje toch… kijken we de snelste is

Volgens mij zijn dat de Inca´s. Ze leefden in Peru, Bolivia en de noordkant van Argentinië.

beste danielle, was dit nou goed???

hahahs sorry… ik ben neit echt oplettend haha.

Jazeker hij was goed!!:stuck_out_tongue:

(sorry nogmaal voor de late reactie:smirk: )

grin is al goed, kan gebeuren.
Nu dus aan mij om een goeie vraag te verzinnen…
Hmmmzzzz… Ik ga m’n best doen!

Hier in ieder geval vast de tussenstand:
(Volgens mij issie zo, maar controleer zelf even…)

Beste_Danielle…4
Besmile…4
Davenuman…2
strax…1
Carolina…1

Goed, hier komt ie:

***De munt van welk land heeft als afbeelding 2 halfnaakte vrouwen?

Succes!

Wil niemand een gok wagen???

brazilie

Hihi, dank je besmile, eindelijk een reactie!
Maar helaas… Het is niet goed.