Gnagnagna…
zucht het wordt wel erg stil zo he … oke, de eerste stad is al genoemd, jullie mogen kiezen uit Albertville of Grenoble, 1 van beide is goed.
De tweede (Europese stad) ligt in het Verenigd Koninkrijk …
Voorlopig voldoende hints lijkt me!
Grenoble - Oxford City - Leon (Nicaragua)?
YAY!
**De Score :
**Marifran…17
@ngel…10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
Roberts…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…3
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Strax…1
Volgende vraag :beef:
Oeps, dat is schrikken. Ff zoeken…
Toen de baby geboren werd lieten de goden 2 waterstromen naar beneden stromen. Dit feit wordt nog steeds herdacht in een bepaald land op een bepaalde datum en op een bepaalde manier.
**Waar, wanneer en hoe **en over **welke baby **gaat het?
Succes!
Zitten we weer in de Aziatische hoek?:paranoid:
Tja, is eens iets anders dan de zuidamerikaanse:unibrow:![]()
![]()
Mythologie van Europa was ook goed geweest hoor;)
Is het Chinees?
Okay, die doen we de volgende keer en nee, het is niet Chinees :chin:
Japans?
Koreaans?
Taiwanees?
Das de goeie :nod:
Het feest is op 8 april, de baby is Boeddha, het land is Japan en het is het Hana Matsoeri (Bloemenfeest). Kinderen dragen dan bloemen in het haar ter ere van Boeddha’s geboorte en schenken geurige thee over een beeld van Boeddha als baby in een tempel…??
Geweldig! U mag door naar de volgende ronde te weten: het plaatsen van een nieuwe vraag ![]()
De Score :
Marifran…17
@ngel…10
Maredaro…9
Alexander76…7
Roberts… 7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…3
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Strax…1
Ik ben benieuwd…:hihi:
Welke symbolische daad is in Frankrijk verricht in dezelfde tijd als toen de Tempeliers en Sion uit mekaar zijn gegaan. Welke twee “grootmachten” hadden hiermee te maken, wat was de daad en waar was het?
Volgens sommigen is het een mythe en volgens anderen niet…
Uit een pas gelezen bron…:unibrow:
Ik heb de vraag maar wat duidelijker gemaakt, want was volgens mij iets of wat lastig;)
Tja Roberts, ben gisteravond aan het zoeken geweest maar stuitte steeds op tegenstrijdige verhalen.
Heeft het te maken met de Sultan van Egypte Saladin tegen de Grootmeester vd Tempeliers Gerard de Ridefort. Hij zou verraad hebben gepleegd, waardoor de Val van Jerusalem veroorzaakt werd.
Het is idd een beetje tegenstrijdig, vooral op wikipedia… Daar is het per taal zelfs wel eens afwijkend van mekaar:tssk:
Met je laatste zit je zeer dicht in de buurt, ook qua periode. De symbolische daad schrijft men soms toe aan Sion en de Tempeliers, maar dat schijnt niet te kloppen. De daad die ik zoek is de oorzaak door oorlog tussen twee landen.
Hoop het wat duidelijker te hebben gemaakt. Voor zo’n berg sta ik ook telkens met Aziatische mythes en geschiedenis ![]()