Nope
*Robert Johnson was a young black man living on a plantation in rural Mississippi. Branded with a burning desire to become a great blues musician, he was instructed to take his guitar to a crossroad near Dockery’s plantation at midnight. There he was met by a large (black) man (the Devil) who took the guitar from Johnson, tuned the guitar so that he could play anything that he wanted, and handed it back to him in return for his soul. *
“a crossroad near Dockery’s plantation at midnight” … vind ik toch iets te algemeen … zoek even verder en geef aan op WELKE crossroad …
Tja, die Wiki is niet altijd helemaal goed ![]()
**‘‘WHERE DOCKERY ROAD CROSSES OLD HIGHWAY 8’’ This would be between Cleveland and Ruleville. **
Dit is ook nog een optie afhankelijk van welke site je bezoekt ;):
Robert Johnson sold his soul to the devil in Rosedale, Mississippi
En dit is er nog één: the crossroads of US 61 and US 49 in Clarksdale.
En DIE zocht ik
(the crossroads of US 61 and US 49 in Clarksdale)
Tja, ééns moest hij erbij zijn
maar ik begrijp dat de meningen erover nogal verschillen ![]()
Hmm, ik zal zelf ff de nieuwe stand erop zetten, dan kan nl. de nieuwe vraag erop zodat jullie weer wat te doen hebben en dan kan ik weer even verder poetsen ![]()
**De Score :
**Marifran…16
Maredaro…9
**@ngel…9
**GGH…6
Roberts…6
MON13K…5
Alexander76…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…3
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Strax…1
De nieuwe vraag:
Er bestaat een legende waarin een man (uiteindelijk) niet welkom is in de hemel, maar ook niet in de hel.
Welke legende is dit en welk gebruik is hier (waarschijnlijk) uit ontstaan?
Succes ![]()
Jack-o-Lantern en Halloween?
Edit: Verhaal gaat over de uitgeholde pompoen en het ontstaan van Halloween
“Er zijn veel verhalen over de oorsprong van de verlichte uitgeholde pompoen. Eén van de bekendste is het verhaal over Jack de smid ofwel Jack-o’-Lantern. Op een avond kwam Jack de duivel tegen die hem naar de hel wilde meenemen. Jack wist met een list de duivel in een boom te lokken. Hij zette de duivel hier vast door een kruisteken in de boomstam te krassen. De duivel beloofde Jack dat hij niet in de hel zou komen als Jack hem vrij zou laten. Toen Jack later stierf kwam hij door zijn slechte levenswandel niet in de hemel. Maar de duivel liet hem ook niet in de hel wegens de gedane belofte. Sinds die tijd doolt de ziel van Jack rond op aarde. De duivel gooide hem een gloeiend kooltje achterna. Jack stak het kooltje in een knol die hij aan het eten was en kreeg op die manier een lantaarn. Amerikaanse Halloweenvierders hebben de knol verruild voor een pompoen.”
Grrrr, en ik dacht nog wel dat hij moeilijk was :disgust:
**De Score :
**Marifran…16
Maredaro…9
@ngel…9
GGH…6
Roberts…6
Alexander76…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…3
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Strax…1
Jij mag weer :zon02:
Ik had er eigenlijk bij moeten vertellen dat ik juist GISTEREN dit verhaal had gelezen … ik ben dus HELEMAAL NIET met dit gebruik opgevoed, meer een gevalletje van puur geluk! Even goed nadenken waar ik nu weer mee moet komen …
Welke stad heeft een bijzondere relatie met een Nederlandse havenstad en vormt decor van een film over de geallieerden tijdens/na de landing in Normandie …
Bailleul (met Terneuzen) en was decor in een film van Roberto Rossellini: Germany, Year Zero.
Is er ook een inderdaad … sorry maar het ging mij om een film van Steven Spielberg met Matt Damon en Tom Hanks …
Colleville sur Mer - Saving Private Ryan
De film is goed … nu de plaats nog … nauw verbonden met een Nederlandse havenstad … tip: de voertaal aldaar is geen Frans