Hoe bedoel je niet via de weg kan worden bereikt? Gaan er helemaal geen wegen naar de stad en is er alleen een vliegveld? :S
Daar zat ik ook al aan te denken:slywink: Anders zou ik zeggen, Hanoi?
Er is een vliegveld, ook kun je het met de boot bereiken. Er gaan geen wegen naar toe behalve dan één naar een ander dorp.
Hanoi is trouwens fout.
manaus?
Nope
Sado (Sadoshi) ?
**Iquitos, Peru?
**
Goed!!!
*[FONT=Arial] De Score :
Marifran…14 *
Maredaro…9
@ngel…7
MON13K…5
Roberts…5
[FONT=Arial]GGH…5[/FONT]
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Alexander76…4[FONT=arial][FONT=Arial]
** Michiel…3**
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Kaylo…2
Strax…1[/FONT][/FONT][/FONT]
Ik ben op zoek naar een stad aan zee die inclusief voorsteden iets meer dan 3 miljoen inwoners heeft.
Santo Domingo de Guzmán is de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek. De stad werd gesticht op 4 augustus 1496 door de Spaanse gouverneur Don Bartolomé Colón, en telt 3.166.000 inwoners.
Niet de stad waar ik naar op zoek ben…
Tel Aviv-Jaffa is een stad en een metropool in de centrale kuststreek van Israël aan de Middellandse Zee. Het ligt in het Tel Aviv district. De naam betekent ‘Lenteheuvel’. Tel Aviv is met 386.900 inwoners (3.250.000 totaal in de agglomeratie) de tweede stad van Israël
Osaka is de op twee na grootste stad van Japan, met ongeveer 2,7 miljoen inwoners.
Tel Aviv is inderdaad het goede antwoord!
*[FONT=Arial] De Score :
Marifran…15 *
Maredaro…9
@ngel…7
MON13K…5
Roberts…5
[FONT=Arial]GGH…5[/FONT]
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Kaylo…2
*Strax…1
*[/FONT][/FONT][/FONT]
Ongeveer halverwege de vorige eeuw strandde er een schip voor een eilandje in de Atlantische Oceaan met o.a. een grote hoeveel whisky aan boord.
Voor de politie arriveerde had de plaatselijke bevolking al zo´n 20.000 flessen ´verdonkeremaand´.
Tot op de dag van vandaag worden er nog flessen gevonden uit geheime bergplaatsen.
Wat is de naam van het schip, het eiland en de whisky ?
**SS Politician, het eiland **Eriskay
De whiskey was een malt scotch (verder de naam niet kunnen vinden)
Is goed GGH!
Whisky Galore (Whisky in overvloed) is de naam van het boek en de film die naar aanleiding van dit verhaal gemaakt zijn.
[FONT=Arial] De Score :
Marifran…15 *
Maredaro…9
@ngel…7
[/FONT][FONT=arial][FONT=Arial]GGH…6[/FONT][/FONT]**
[FONT=Arial]MON13K…5
Roberts…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…3*
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Kaylo…2
*Strax…1
*[/FONT][/FONT][/FONT]
Deze plaats komt voor in 35 staten van de V.S. en wordt ook gebruikt in een bekende tv-serie. **Serie **en plaats…
Days of our lives in Salem?
Nope. Volgens de legende komt dit dorp in alle staten van de V.S. voor, maar dat is niet waar.