Spelletje: De Grote Wereldwijzer.nl Quiz

Geef je nog een tip ?

Tja insecten… moet ik ook niet aandenken.
Maar dat kreeg ik met googlen op mexico, snack en koud
haha

Ach, ik heb al heel wat geroosterde sprinkhanen aan me voorbij zien komen, maar heb ooit een hapje geprobeerd en kan niet zeggen dat ik ervan moest :puke:

Het heeft niets met insecten te doen. En het dier wat ik zoek heb ik er nog nooit in gehad:D Het hoofgerecht eet je warm, uit de oven. De toevallig uitgevonden snack zijn restjes en/of afgebroken stukjes van het hoofdgerecht en krijg je vaak als tussendoortje of bij een lekker flesje bier.

iets met nacho’s ?

iets met kikkererwten ?

Oeps een dubbel bericht…

Jullie zijn op de goede weg, want de Burrito’s van Marifran en de Nacho’s van Kaylo zijn wat ik zoek. Nacho’s zijn vernoemd naar Ignacio Anaya, bijnaam voor Ignacio is Nacho. De burrito heeft zijn naam te danken aan een dier…

Welk dier is dat en eventueel waarom?:dag:

burro is een ezel denk ik (welk deel ervan weet ik ook niet …)

Je eerste punt is binnen!!

De oven-burrito lijkt op op de oren van een Burro(ezel), omdat men deze niet dichtvouwt. Omdat deze snel hard worden breken er wel eens stukjes af en dat was het idee om Nacho’s te gaan maken:dag:

Eindelijk iets wat ik kon vragen en alleen andersom op bv wiki te vinden was:beef:
[FONT=arial][SIZE=4][FONT=Arial][SIZE=2]
[SIZE=3]** DE SCORE:**

Marifran…8
Beste_Danielle…4
Besmile…4
[/SIZE][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=arial][FONT=Arial]Roberts…4[/FONT][/FONT] [FONT=arial] [FONT=Arial]
@ngel…3
Maredaro…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
strax…1
JoostN…1
MON13K…1
**Kaylo…1

**De volgende vraag is voor jou, Kaylo!
[/FONT][/FONT]

Zal efkes diep moeten nadenken !

Waar leven de Serranos ?

In Lavalleja in Uruguay:D

neen, jammer. Worden zo wel genoemd in het Spaans, maar ze zitten ergens anders.

Tjah, daar woon wel een bevolkingsgroep met diezelfde naam…:frown:

Heeft het iets met het gebied in Californie te maken?

neen, wel met Zuid-Amerika. Er is hier weinig volk precies ?

P.S. Zit momenteel op mijn werk, en om 16 u gedaan. Kan dit weekend thuis niet verderdoen, want pc is gecrasht. Is dat een probleem ?

w.m.b. niet :wink:

Mocht ik me niet meer melden voor 16:00u…, prettig weekend!

Dank je, voor jou ook ! Heb je lekker veel tijd om te zoeken !

Zou graag een smileyke toevoegen, maar zou bijgot niet weten hoe. Ben hier nog niet zo lang hé ?

Misschien tot voor 16 u met nog een gokje ?

Gewoon rechts een smiley of (meer)aanklikken ->

Denk dat ik hier een ander scherm heb dan jij hoor, want ik zie nergens smileykes staan.

Prettig weekend !

Mijn handtekening wil precies ook nie lukken. Fff proberen Haha ! Dan toch IETS dat mij gelukt is !