Spel: Het grote Amerika zoekplaatjestopic

Ja op google zag Badlands er ook heel erg zo uit, haha. Ik ga nog eens zoeken.

Canyonlands National Park??

Snow Canyon State Park?

Yes :cheer:

Jij mag weer…

Nog steeds niet te moeilijk, zeker niet voor de echte kenner:

Charles B. Wheeler Downtown Airport, Brasilia Avenue, Kansas City, MO

Uiteraard! Jouw beurt :smiley:

Niet het beste plaatje. Hoe heet dit huis, waar is het en wie heeft er ‘gewoond’.

Southfork Ranch (bij Dallas) van de familie Ewing.

Ja helemaal goed. Jij weer…

Oké, welke rivier is dit en in welk nationaal park? De naam van de canyon voor bonuspunten :zon02:

http://img153.imageshack.us/img153/4514/spel1.jpg
Uploaded with ImageShack.us

Even weer een update nu ook nieuwe mensen zich bij het betere zoekwerk hebben gevoegd!

Letournerie: IIIII IIIII IIIII III
Mirjamusa: IIIII IIIII IIIII I
Marenko: IIIII IIII
Mirjam8: III
Wytze: III
Jean2001: III

Letournerie en Mirjamusa gaan nog duidelijk aan kop maar daar kunnen Marenko, Mirjam8, Wytze en Jean2001, en iedereen die maar mee wilt doen nog makkelijk verandering in brengen!

Iedereen kan gewoon inspringen, meeraden, meezoeken, en meedoen! Wie o wie weet de koplopers te verslaan?! :wink:

Heb je nog een idee over hoe we de score eerlijk kunnen bijhouden? Bijvoorbeeld elke maand met een schone lei beginnen? Laat het me dan weten!

Succes!

2 likes

@Catuja:

Hoe eenvoudig de score kan bijgehouden worden kijk dan maar even op “Het Grote Zoekplaatjestopic” daar zijn al een paar reeksen van enkele duizenden zoekplaatjes de revue gepasseerd en 't heeft nog altijd succes (na een bepaald getal aan aantal posten bereikt te hebben wordt er een nieuwe serie met zoekplaatje nr 1 heropgestart…vandaar dat je bij de intro van de lopende reeks de spelregels niet ziet.
Er werd door enkele vaste zoekers wel al voorgesteld kortelings de spelregels steeds als intro opnieuw te behouden.

Bij “Het Grote Zoekplaatjestopic” wordt het antwoord door de vraagsteller als ok bevestigd, de punten en de scorelijst aangepast. Pas dan mag diegene die scoorde een nieuw zoekplaatje neerzetten. Er wordt verwacht dat dit binnen de 2 dagen gebeurt, anders neemt iemand vd andere zoekers het over door een plaatje te lanceren.

Wanneer een vraag uit meerdere delen bestaat: vb. Wat is het? en Waar? (land en plaatsnaam) en Waarvoor is het gekend? enz… : diegene die het laatste ontbrekende element vd vraag goed beantwoordt scoort het punt. Gebeurt regelmatig: puntje afsnoepen…is ook deel vh spel/lol ! Het blijft entertainment.

Het zijn summiere spelregels maar er zijn er enkele.
De volledige spelregels ken ik niet want ik ben er op een gegeven moment ook maar ingesprongen…enkele pagina’s doorgenomen om erin te komen en …hop !

Omdat het spel nieuw is kan je vb. ook een scorelijst per kalenderjaar bijhouden en telkens per jaar op 01/01 herstarten met zoekplaatje #01

Het is maar wat jullie zelf willen wel of geen summiere spelregels.

Goede ideeën! Spelregels hebben we al wel, maar nog niet met betrekking op de scores. Vooral

Wanneer een vraag uit meerdere delen bestaat: vb. Wat is het? en Waar? (land en plaatsnaam) en Waarvoor is het gekend? enz… : diegene die het laatste ontbrekende element vd vraag goed beantwoordt scoort het punt. Gebeurt regelmatig: puntje afsnoepen…is ook deel vh spel/lol !

vind ik wel een leuk idee! Ook het idee dat de vraagsteller de punten toekent en aanpast in de scorelijst zie ik wel zitten.

Als anderen nog andere ideeën hebben laat maar weten! We hoeven het natuurlijk ook niet precies zo te doen als op het Grote Zoekplaatjes topic, dus als je iets anders bedenkt is ook prima!

Even proberen:
Gran Canyon : Marble Canyon - Colorado River (ofwel Little Colorado River)- Gran Canyon National Park (National Recreation Area)

kan misschien ook wel de Glen Canyon Dam zijn aan het hoofd vd Grand Canyon - Colorado River.

Nationaal park niet goed, rivier niet goed en de canyon ook niet.
Als ik het dus goed begrijp dan mag ik punten toekennen? Zo ja, dan zou ik zeggen: nationaal park 1 punt, rivier 1 punt en canyon 2 punten.

'k weet niet hoe jullie het hier gaan doen, maar op Het Grote Zoekplaatjestopic werken we slechts met 1 vol punt per antwoord. Er wordt daar ook niet met halve punten gewerkt: 't moet niet te ingewikkeld worden. Niemand steekt uren in dit spel, of toch? Dus een beetje efficientie om het eenvoudig te houden.

De laatste vraag bestaat hier uit 3 delen. Er wordt een juist antwoord verwacht voor elk vd drie delen als totaal antwoord om een punt te scoren. Nadat de 3 delen vd vraag juist beantwoord zijn wordt slechts aan één iemand 1 vol punt toegekend.
vb. zoeker x antwoordt correct op 2 vd 3 delen vd vraag. Geen punt of onderdeel v.e punt voor hem/haar. Iemand anders raadt daarna het ontbrekende 3de element vd vraag: hij/zij scoort het volle punt op de ranglijst. Dit is het punt inkoppen waarvoor iemand anders het zoekwerk leverde: puntje afsnoepen.
Tenminste zo gaat het op “Het Grote Zoekplaatjestopic”.
Was dit een beetje nuttig?

Virgin river in the narrows Zion Canyon, Zion national park

Jammer Marenko, alles fout.