Spel: Het grote Amerika zoekplaatjestopic

Spel: Het grote Amerika zoekplaatjestopic

Nieuw in het Amerika Reiscafé maar misschien al bekend van het Wereldwijzer Reiscafé: Het Grote Zoekplaatjestopic!

Dit Zoekplaatjestopic is eigenlijk een heel eenvoudig spel maar ontzettend leuk om te doen. Ik plaats een foto van een bekende (of niet zo bekende) plek in Amerika. Deze plek kan een straat zijn, een natuurfoto, een beeld, een gebouw en ga zo maar door, je kan het zo gek niet bedenken. De eerste persoon die dan raadt wat er op de foto staat mag een nieuwe foto plaatsen en zelf een opdracht geven. Bijvoorbeeld: ik plaats een foto van het Vrijheidsbeeld met de vraag: waar staat dit? Wanneer je dan het goede antwoord geeft mag je zelf een foto plaatsen met bijvoorbeeld de vraag: wat is dit voor een gebouw en waar staat het? De volgende die dan het goede antwoord geeft mag ook een foto plaatsen, en zo gaat het door. Kortom een spel waarbij je ook nog eens de meest bijzondere plekjes van Amerika voorbij ziet komen en iedereen kan lekker mee raden!

Oké hier de eerste foto, een niet te moeilijke om te beginnen, met de vraag: Waar vind je dit uitzicht?

Oeh leuk een spel! Euhm, het komt me super bekend voor maar kan zo het niet plaatsen. Nog maar even googelen dan :slight_smile:

In een NP?

Ja in een NP is warm… maar dat is nog een beetje te vaag :zon02:

Oké oké, omdat het 't eerste plaatje is een extra hint… je ziet een bekende bergketen die deel uit maakt van een nog bekender gebergte. Je kan het vanuit veel verschillende plekken zien, één noemen is al genoeg :idea:

Zijn dit misschien de Smokey Mountains?

Nou die reken ik goed hoor :cheer:! Het was een foto van de Blue Ridge Mountains maar de Smoky Mountains vormen een deel daarvan dus goed gevonden! Nu mag jij de volgende foto plaatsen… ben benieuwd!

Nou moe, da’s dan ook toevallig. Ik ben er nooit geweest :wereld:.

Ik ben erg beperkt in foto’s. Ik zal hierna maar niet meer meeraden…

Mijn foto:

http://img810.imageshack.us/img810/6183/1008562.jpg
Uploaded with ImageShack.us

Meeraden kan altijd! Misschien heb je volgende keer minder geluk :wink: Je kan ook rechtevrije foto’s van internet halen, maar dat is wel een stuk minder leuk natuurlijk dan je eigen foto’s… Eens zien wie deze raadt!

Ik heb helaas maar heel beperkte foto’s van de VS die digitaal zijn. Meeraden vind ik wel leuk!!

Is dit Cape Canaveral?

Helemaal goed!! Jij mag!

Ja en nu gaan we lachen. Ik ben een enorme held in het uploaden van foto’s.

Gelukt :zon02:

Gokje: Hoover Dam?

Helemaal goed. Nu mag jij weer !!

Nou zeg, ik snap er niks van. Maar goed, hier komt mijn poging weer:

http://img26.imageshack.us/img26/5455/1004858x.jpg
Uploaded with ImageShack.us

Epcot: onderdeel Engeland??

Nee, maar je zult wel al begrepen hebben dat de staat goed is :cheer:

Ik moest even googlen, want hier ben ik (nog) niet geweest. St Augustine.