Ik ben op het moment in Spanje en probeer hier zoveel mogelijk van de lokale cultuur te beleven. Nu kwam ik op het befaamde internet Las Fallas tegen en ik was meteen enthousiast. Ik heb ook voor een organisatie gezocht en kwam toen uit bij de volgende:
Kan iemand mij meer vertellen over Las Fallas en heeft iemand ervaring met de betreffende organisatie? Zijn ze betrouwbaar, komen ze na wat ze beloven etc.?
Ik ben vorig jaar met stoke travel naar La Tomatina geweest, dat was echt geweldig! Als je met de code Pancake boekt krijg je gratis bier en sangria bij de stoke travel bar. Dan kan je alvast een beetje indrinken voordat je Valencia zelf ingaat. Dat is echt top, en natuurlijk geld besparend.
Ik weet helaas niet hoe Las Fallas is, maar ik kan wel zeggen dat Stoke Travel voor mij zeker een geslaagd bedrijf is. Ik heb een hele leuke tijd gehad bij La Tomatina en veel nieuwe vrienden gemaakt, dus ik denk dat Las Fallas ook wel een succes moet zijn.
Oké bedankt voor de info. Ik ben altijd een beetje sceptisch met dit soort dingen maar sprak daarnet ook iemand op een ander forum die er erg over te spreken was. Ik ga het in mijn agenda zetten
Hoi Chris, en andere geïnteresseerden,
Dit bericht is weliswaar te laat voor fallas 2017 maar als er mensen van plan zijn om dit festival te gaan bezoeken wellicht handig om te weten: Voor een bezoek aan Las Fallas heb je zeer zeker geen georganiseerde reis nodig zoals Stoketravel deze aanbiedt, een vliegticket en een appartement of hotel volstaat ruimschoots. De rest beleef je zelf.
In het kort is Las Fallas een Valenciaans straatfeest met heel veel pyrotechnische elementen, feest, cultuur en emotie.
Vanaf ongeveer 15 maart staan er ongeveer 600 grote en kleine piepschuim / houten kunstwerken in de stad (Eigenlijk al eerder maar op 15 maart zijn ze klaar) en deze zullen aan het einde van Las Fallas, in de nacht van 19 op 20 maart, worden verbrand. Tijdens deze 4 dagen wordt er naar een hoogtepunt toegeleefd met vuurwerk, straatfeesten en zeer indrukwekkende processies. Info over het festival zelf en uitgebreide reisinfo is hier te vinden: www.fallasfestival.nl